צרפת פונה לאירופה להתערב ולהציל את לבנון

בצל משבר כלכלי חונק כפי שלא מעולם , שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריין הזהיר אתמול (ב ') בכירים בלבנון כי האיחוד האירופי בוחן בימים אלה דרכים להפעיל לחץ על מי שעומד מאחורי ניסיונות השיבוש למצוא פתרון למשבר הפוליטי והכלכלי במדינה.

ממשרד החוץ נמסר בהצהרה כי לה דריאן שוחח עם הנשיא מישל עאון, יו"ר הפרלמנט נבי ברי ועם ראש הממשלה המיועד סעד חרירי כדי להבהיר את עמדתו.

لودريان: فرنسا مستعدة لتخفيف إجراءات الحد من التنقل في أوروبا إذا تمت  السيطرة على “كورونا” – موقع قناة المنار – لبنان

השר הצרפתי הוסיף גם כי האיחוד האירופי לא יוכל לעמוד בחיבוק ידיים בעוד לבנון קורסת, והביע את תסכולו מהמאמצים הכושלים להקים ממשלה בלבנון.

עם הגעתו לפגישת שרי אירופה, הוא אישר כי מדינתו ביקשה מאירופה לדון במצב בלבנון ובדרישה ליישום רפורמות בה.

نائب فرنسي: الأوروبي يؤيد فرض عقوبات على مسؤولين بلبنان

"המדינה נסחפת"

הוא הוסיף כי מדינתו מעוניינת לדון בנושא לבנון מכיוון שהמדינה מתרחקת ומתפצלת – "כשמדינה מתמוטטת, אירופה חייבת להיות מוכנה (להתערב ולעזור)."

המשבר הפוליטי בלבנון נכנס לתפנית מסוכנת לאחר כישלון הפגישה השמונה עשרה בין נשיא הרפובליקה מישל עאון וסעד חרירי, עליו הוטלה הקמת ממשלה חדשה המדינה.

השפעות הכישלון לא הסתיימו בישיבה הנשיאותית בת 10 הדקות ביום שני האחרון, מיד לאחר מכן התלקחה "מלחמת ניירות" והצהרות בין לשכת נשיאות הרפובליקה לבית המרכז (ביתו של ראש הממשלה חרירי), במהלכה הוחלפו  האשמות והטלת האחריות על עיכוב הקמת הממשלה במשך יותר מחמישה חודשים.

ראוי לציין כי לבנון עדה למשבר כלכלי ופיננסי קשה ביותר כפי שמעולם לא חוותה. אפילו לא במלחמת האזרחים. למשבר הכלכלי נלווה גם משבר פוליטי עקב הכישלון להקים ממשלה, בנוסף למשבר הבריאות שהחמיר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ואובדן ערך הלירה הלבנונית ביותר מ -70% מול הדולר, ושיעור גבוה של מובטלים ושיעורי עוני.

الانتداب الفرنسي على لبنان - ويكيبيديا