מומחה נפט: ירדן יכולה לספק את כל צרכי הנפט של סוריה

מומחה ערבי לנפט אמר כי ירדן מסוגלת לספק לסוריה את צרכיה לנפט לאחר שתגיש בקשה לממשל האמריקני לפטור אותה מהסנקציות על משטר אסד.

זה בא לאחר שמשטר אסד הודיע ​​על משבר דלק חדש באזורי השליטה שלו בגלל השעיית תנועת השיט בתעלת סואץ המצרית לפני מספר ימים.

עאמר אלשובאקי, מומחה לנפט, ציין כי יבוא הנפט של בית הזיקוק לא הושפע מסגירת תעלת סואץ, מכיוון שהוא מסתמך בעיקר על נפט מהחברה הסעודית – אראמקו, שמגיע לעקבה הירדנית מנמל ינבו הסעודי על הים האדום.

הוא הוסיף כי מוצרי הנפט המזוקקים מגיעים לטובת חברות ירדניות אחרות. מנגד, לירדן יש יכולת לייצר חשמל 2,500 מגה-וואט יותר מהצורך שלה, וזה מספיק בכדי לענות על הצורך של לבנון בחשמל.

בנאומו באתר "Ruya News" הוא ציין כי ירדן יכולה לספק לסוריה את צרכיה בנגזרות נפט, לאחר שתגיש בקשה לממשל האמריקני להוציא את ירדן מהסנקציות האמריקניות נגד סוריה וחוק קיסר כתוצאה מהנסיבות יוצאות דופן. 

הוא הדגיש כי בתמורה, ירדן מבקשת מסוריה לאפשר לירדן להעביר חשמל ללבנון לאחר שתוודא את מוכנות הרשת וחיבור החשמל בשלוש המדינות, וזה יתרון גדול גם עבור הצד הירדני.

מוקדם יותר הודיע ​​ראש רשות תעלת סואץ המצרית, רב אלוף אוסאמה רביע, כי העבודה לחילוץ הספינה התקועה נמשכת 24 שעות , וכי 10 קטרים ​​ושני דחפורים עובדים עם מערכת דחיפה למשוך את הספינה.