הסלמה ביחסים בין משפחת אסד לנאמניו ברקע הקריסה הכלכלית במדינה

מקורות במצפה הסורי לזכויות אדם דיווחו כי ישנם חילוקי דעות גדולים  בקרב החוגים התומכים בנשיא בשאר אל-אסד ובמשטרו, בעיר הולדתו קרדחה, בנפת לטקיה.

המצפה ציין כי חילוקי דעות התרחשו בין בני משפחת אסד למשפחות אחרות בנושאים מסחריים הקשורים לייבוא ​​וסחר במוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, יחד עם הקריסה הכלכלית הגדולה בסוריה.

ראוי לציין כי מחוז לטקיה היתה עדה במהלך הימים האחרונים גם למתח רב בין המיליציות החמושות הנאמנות למשטר, על רקע סכסוכים פנימיים, על פי המצפה.

המצפה הסורי הצהיר כי הכפר בחמרה – بحمرا, הסמוך לקארדהא, שהוא מקום הולדתו של ע'אזי כנען, לשעבר ראש חטיבת המודיעין הסורית בלבנון, היה עד גם למעצרים נרחבים, יחד עם הכפר אל-בהלוליה בפרברי מחוז לטקיה, על כתיבת ביטויים אנטי-סוריים על קירותיו.

ב-5 לחודש, העיר קרדחה הייתה עדה לחוסר שביעות רצון נרחב בגלל הורדת משקל כיכר לחם התקני לכ -400 גרם.

התדרדרות השירותים ותנאי המחיה יחד עם הידרדרות הלירה הסורית החריפה את הכעס העממי, לא רק בלטקיה, אלא גם באזורים אחרים שבשליטת המשטר הסורי.

במחוז א-סוויידה שבדרום סוריה קראו להפגנות נגד אסד בימים הקרובים, בגלל המצב הכלכלי המידרדר.

מאחורי הקריאות הללו עומד קמפיין "אנחנו רוצים לחיות" –  "بدنا نعيش", שאירגן בעבר כמה הפגנות נגד משטר אסד בחודשים האחרונים, ונהיה פופולארי בחברה הסורית ובתקשורת המערבית.

מערוף אומר כי "אנשים חווים רעב כיום ב- א סווידה, כאשר אנשים נכנסים לכל מקום או מתכנסים, יש רטינות וביקורת צורבת על אסד ומשטרו."

בשנת 2014 הדולר האמריקני היה שווה ל -145 לירות סוריות, אך כיום, עם חלוף שלושה חודשים של 2021, הוא שווה יותר מ- 4400 לירות.

ולאחרונה העלתה ממשלת סוריה את מחיר הבנזין ביותר מ -50 אחוזים על רקע המשבר המחמיר של מחסור בדלק וקריסה כלכלית מואצת שפוגעת במדינה, שבמהלך השבועות האחרונים התרגלה למראה תורי ענק מול תחנות הדלק.

הסכסוך בסוריה, הנכנס השבוע לשנתו האחת עשרה, חווה משבר כלכלי מחניק, שהוחמר לאחרונה עקב הצעדים לטיפול במגפת קוביד 19. הקריסה הכלכלית המואצת בלבנון השכנה, בה סורים רבים, כולל אנשי עסקים, מפקידים את כספם, וגברה גם בגלל המצב המחמיר בסוריה.

توتر مستمر في معقل آل الأسد | أخبار سكاي نيوز عربية