מבזקי חדשות ליום 27-3-21

*- אלוף פיקוד איראן: טל קלמן, הוא אחד האלופים השקולים והנבונים במטכ"ל – "לישראל יש יכולת להשמיד כליל את תוכנית הגרעין של איראן"

האלוף נשאל האם לישראל יש את היכולת לסכל צבאית את תוכנית הגרעין של איראן. לתקוף ולהשמיד כליל, כמו בעיראק ב־81' ובסוריה ב־2007.

וכך הוא ענה : "התשובה היא כן. כשאנחנו בונים יכולות כאלה, אנחנו בונים אותן לביצוע. זה לא שאין הרבה דילמות אסטרטגיות כי ביום שאחרי איראן יכולה לחזור לתוכנית, אבל היכולת קיימת. חד־משמעית".(קרדיט-  יואב לימור)

*- מקור רוסי: ממשלת אסד חתמה על חוזה עם חברת Capital Capital הרוסית לחיפוש והפקת נפט על המדף הסורי בגוש 1 ליד הגבול הדרומי עם לבנון.

*- מקור לבנוני: במהלך פלישת 1982, צה"ל לקח את כל הקשור בגרעין מלבנון. הם לא היו משאירים את החומרים משנות השבעים אם היה בהם משהו שמסוכן.

*- מיליציית כטאיב חיזבאללה עצרה צעיר באשמת צילומי מפקדתם בעיירה אל-הרי, סמוך לגבול סוריה-עירק.

*- המאמצים לחלץ את האוניה השקועה EVER GIVEN, שסגרה את תעלת סואץ, נמשכים עדיין. יתכן שתעלת סואץ תהיה סגורה לכמה שבועות. FinancialTimes

*- מקור חיזבאללה מפרסם: ספינת לורי הותקפה בים הערבי ונקודת פגיעת הטיל נמצאת במרחק של כ -1000 ק"מ מגבול איראן.

לממשלת ישראל חוסר גישה וביצועים נמוכים באזורים מרוחקים. צבאה מוגבל לאזורים מסוימים, אך ידם של איראן ובעלי בריתה פתוחה באזורים רגישים במערב ודרום אסיה .

המבצע כנגד הספינה הישראלית לורי הראה כי ההתקדמות טכנולוגית הגיעה לעזרת מדינות אנטי-ישראל תפקיד הגורם האנושי נחלש מבעבר.

עידן הסבלנות האסטרטגית והשתיקה התכליתית לנוכח התוקפנות הציונית הסתיים.

*- סעודיה: שדה התעופה בג'דה הושבת.

*- #עיראק – צבא ארה"ב מתחיל לשלוח ציוד צבאי לשדה התעופה בארביל, ומתכונן להקמת בסיס צבאי ליד הרי מחמור.

*-  סעודיה איפשרה ל-4 מכליות נפט להכנס לנמל חודיידה בצפון מערב תימן . כזכור הצי הסעודי מקיים מצור על כל חופי תימן המערביים.

*- הפנטגון: "אנחנו לא מספקים שום סיוע לסעודיה במלחמה בתימן, ואנחנו שם כדי להילחם בארגוני טרור."