מבזקי חדשות ליום 26-3-21

*- דו"ח מודיעיני חדש קובע כי מדען הגרעין האיראני חוסל ע"י מארב צלפים מתוכנן ולא כפי שסוברים האיראנים שהחיסול בוצע ע"י רובוטריקים או חייזרים . ירייה ראשונה של אחד הצלפים יורה בקרבורטור של הרכב , יריה שניה פוגעת בפרחיזדה . צוות חיסול ממוקד אחר שהיה בזירה דאג להשמיד ראיות .

*- רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית – " חזרה להסכם הגרעין עם איראן הוא בלתי אפשרי עוד.."

*- עדנאן אל-עבאס אל-סעוד, מפקד מיליציית אבו אל-פאדל אל-עבאס של משמרות המהפכה, הסב את תחנת הדלק אל-קמה, הממוקמת ליד העיירה מקאן, מזרחית לדיר אל אזור, למפקדה מיוחדת עבורו, שם אחסן נשק ותחמושת ונפגש בה עם כוחותיו.

אל-סעוד בנה חומה בחצר האחורית של התחנה, הציב לפניה מחסומים והפך חלק ממנה לחווה, שם הציב גמלים גזעיים וסוסים ערבים מזן יקר, בנוסף הקים חדר גדול לתרגול טקסים שיעיים.

המטה מכיל מחסן נשק למיליציית אבו אל-פאדל אל-עבאס, משרד לפיקוד של המיליציה, ולשכת ישיבות, ויש גם פלטפורמת טילים קטנה שיכולה להכיל שני טילים קצרי טווח, מותקן בקצה התחנה ומכוסה בעצים.

בתוך התחנה מתקיימות פגישות עם אנשי מיליציה, שם מחולקים משימות, משמרות במחסומים ומועברות להם פקודות והוראות.

ראוי לציין כי המכונה עדנאן אל-סעוד, מנהיג המיליציה של אבו אל-פאדל אל-עבאס, הוא בעל מעמד בזרוע השיעית, מאז ראשית המהפכה וזוכה באמונם.

*- פתיחה מחודשת של הנמלים המסחריים בלבד בלאטקיה, טרטוס ומסוף הנפט בבניאס לתנועת ספינות לאחר שיפור תנאי מזג האוויר.

*- דווח כי הלילה שתי ספינות נחיתה גדולות של הצי הרוסי נכנסו לים התיכון דרך מיצר גיברלטר: – BDK קלינינגרד 102 – BDK Korolev 130 שתי ספינות מלחמה נוספות של הצי הבלטי צפויות לעבור דרך המצר לים התיכון.

*- מקור חיזבאללה מפרסם: ספינת לורי הותקפה בים הערבי ונקודת פגיעת הטיל נמצאת במרחק של כ -1000 ק"מ מגבול איראן.

לממשלת ישראל חוסר גישה וביצועים נמוכים באזורים מרוחקים. צבאה מוגבל לאזורים מסוימים, אך ידם של איראן ובעלי בריתה פתוחה באזורים רגישים במערב ודרום אסיה .

המבצע כנגד הספינה הישראלית לורי הראה כי ההתקדמות טכנולוגית הגיעה לעזרת מדינות אנטי-ישראל תפקיד הגורם האנושי נחלש מבעבר.

עידן הסבלנות האסטרטגית והשתיקה התכליתית לנוכח התוקפנות הציונית הסתיים.

*-