מבזקי חדשות ליום 24-3-21

*- רוסיה תוקפת את ארה"ב על סירובה לקיים שיחה בשידור חי בין פוטין וביידן: "הוחמצה הזדמנות, האחריות מוטלת עליה"

משרד החוץ של רוסיה מסר אתמול כי וושינגטון דחתה את הצעת הנשיא ולדימיר פוטין לקיים שיחה פומבית עם ג'ו ביידן, במטרה להפיג את המתיחות לאחר שביידן כינה את המנהיג הרוסי "רוצח".

בהצהרה שפרסם המשרד נאמר כי "הוחמצה הזדמנות נוספת למצוא דרך יציאה מהקיפאון ביחסי רוסיה-ארצות הברית שנגרם באשמת וושינגטון. האחריות לכך מוטלת כולה על ארצות הברית".

*- שבתאי שביט ראש "המוסד לשעבר – " לאיראנים יש כיום מספיק אורניום מועשר לפחות לפצצה אחת.

עלינו להבטיח שיש לנו את היכולות לכך שאם האיראנים יום אחד יצאו מדעתם וירצו להשתמש בפצצה הזאת כנגדנו, עליהם לקחת בחשבון שאיראן פשוט תחדל להתקיים. "

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי " לאיראנים יש מאז ומעולם כמות אוראניום לפצצה אחת. רק שלא באחוז עשרה מתאים והם בינתיים לא באמת חוצים את הקו האדום הזה.  לעניין ההבטחה, כל ילד מכיר היום את היכולות הזמינות לישראל מטילים בליסטיים דרך טילי שיוט ועד צוללות".

*-אתרים ערביים טוענים כי רוסיה הגיעה להחלטה להוציא את איראן וחיזבאללה מסוריה ולהחליף את אסד .

*- המיליציות האיראניות בדיר א-זור ירו טיל שנפל מאות מטרים משדה הנפט קוניקו בו נמצאים כוחות אמריקאים.

*- מלזיה – משלוח של 16 טון סמים הוחרם, בשלוש מכולות, שהגיעו מהמזרח התיכון, ככל הנראה שמקורן בלבנון או בסוריה.

*- #תימן – דובר המיליציה החות'ית: ההגנות האוויריות שלנו הצליחו היום אחר הצהריים להפיל כטב"מ ריגול אמריקאי מדגם  MQ9 במרחב האווירי של מחוז מאריב, במזרח תימן, עם טיל קרקע-אוויר מדגם שלא פורסם. בתגובה כוחות האוויר של בנות הברית הערביים תקפו מספר אתרים צבאים באזור ההפלה.

*- שיירה צבאית המונה כמה עשרות כלי רכב יצאה מאזור פריסת דיביזיה 4 באזור מישורי אלראב בצפון סוריה והיא עושה את דרכה לעיר תדמור במזרח סוריה.

*- הערבים מדווחים על התייעצויות של גנץ בעקבות ירי הרקטה לבאר שבע. בעזה מתחילים לדווח על פינוי מפקדות של החמאס והג'יהאד האיסלמי לקראת תגובה אפשרית של חיל האוויר הישראלי.

*- צפון קוריאה שגרה טיל בליסטי לטווח קצר.

*- מקורות בביירות לאל מיידין: החדשות על ניסיון ההתנקשות בעוזר הכלכלי של מפקד כוח קודס אינן נכונות המודיעין הטורקי גילה כי המוסד מתכנן להתנקש בחייו של רוסטם קאסימי בביירות.

*- איראן מפיצה בעיראק גושי זהב מזוייפים .

תמונה