קולות בעדה העלאווית בסוריה קוראים לאסד להתפטר עקב המשבר הכלכלי הקשה

אישים סורים רבים , ידועי שם ממוצא עלאווי , דרשו כי ראש המשטר בסוריה יפרוש ויוותר על השלטון בפומבי, בשל חוסר יכולתו לשים סוף למשבר הכלכלי חסר התקדים הפוקד בימים אלו את המדינה.

בין הדמויות העלאוויות הקוראות לאסד לפרוש מתפקידו נמצא חבר הפרלמנט – לואי חוסין , לשעבר בתנועת בניין המדינה, וחברת האופוזיציה הנוכחית – מונה גאנם.

"גאנם" פרסמה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, ובו נאמר: "על הנשיא אל אסד לוותר על השלטון לאדם מוביל אחר במשטר הסורי לפני מועד הבחירות כדי להקל על הלחץ הכלכלי על האנשים בסוריה ובלבנון. "

היא הדגישה את הצורך ברוסיה להיות הערבה הבינלאומית למעבר פוליטי בסוריה בהקדם האפשרי, וציינה את החשיבות שגם איראן תקבל זאת, מכיוון שזה הפיתרון היחיד למנוע את מות העם הסורי ברעב, קור ודיכוי.

האופוזיציה וראש תנועת בניין המדינה באופוזיציה לשעבר, לואי חוסין, בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו, קרא לבשאר אסד שלא להתמודד בבחירות הקרובות לנשיאות.

חוסין הצהיר עוד כי "הדולר הוא כעת 4,730 לירות, על פי הערוכתי. ואני חושב כי ערך הדולר יגיע ליותר מעשרת אלפים לירות סוריות עד למועד הבחירות לנשיאות. . ”

הוא הוסיף, "אני חושב שראוי שהנשיא אל אסד יודיע שהוא לא מתמודד לבחירות הנשיאות הבאות, לא בגלל מה שהוא עשה בעבר, ולא בגלל המדיניות שלו שהביאה אותנו למקום שאנחנו נמצאים עכשיו , אלא כדי לעצור את קריסת הלירה. "

בפברואר האחרון, אחד מבכירי העיר ספיטה העלאווית, שבמחוז טרטוס, זיאד חוואש פרסם מינשר, בה אמר: אני לא אשתתף בבחירות לנשיאות ואני ממליץ לאנשים החכמים לא להשתתף למען  האינטרס של העם העלאווי ועל העדה העלאווית לוותר על השלטון בסוריה למאה השנים הבאות ולא להשתתף בפעילות פוליטית כלשהי בגוף סורי כלשהו בעת הנוכחית ובעתיד, וזאת בגלל החטאים שכולנו ביצענו נגד שאר הסורים, גם אם הם אשמים כמונו ואולי יותר , אך הם חפים מפשע בנסיבות הזמן והמקום.

בינואר האחרון פעילים עלאויים מהעיירה "בחלולייה" באזור הכפרי של מחוז לטקיה פתחו בקמפיין הקורא לבשאר אל-אסד לפרוש מהשלטון.

הפעילים אמרו, "אדוני הנשיא, העם הסורי ראוי שיוותרו עבורו כדי שיוכל לחיות." הם גם קראו להפגנות כדי לגנות את תנאי החיים הירודים והשירותים הלקויים.

 

 

إيكونوميست: لبنان أكبر سوق لسوريا ومزود للعملة الصعبة… لا حلول لدى الأسد  ومشكلته مع أنصاره لا معارضيه – Beirut Observer