מבזקי חדשות מהעולם ליום 20-3-21 .

*- מתנה צרפתית ליוון במלאות 200 שנה לפתיחת מלחמת העצמאות היוונית: שטיח הטפטין (tapestry) שמתאר את הציור המפורסם "אסכולת אתונה" של ענק הרנסנס רפאל ואשר תלוי באסיפה הלאומית בפריז מאז 1879, יוצג במשך שנה בפרלמנט באתונה.

הציור המקורי מהמאה ה-16, שמופיע על קיר בוותיקן, מציג במרכזו את אפלטון ואריסטו לצד פילוסופים נוספים, בהם סוקרטס, פיתגורס ואבן רושד.

*- האקרים הצליחו לחדור לתוך המחשבים של מתקן רפואי של משרד הפנים של צ'כיה שמכילים פרטים רגישים על אנשי כוחות הביטחון – כך עולה מתחקיר שביצעו שני כלי תקשורת במדינה. שר הפנים, יאן המאצ'ק, אישר שהיו שני מקרים של פריצות למחשבי המשרד, אולם הוא טען כי ההתקפה סוכלה ולא פגעה במערכות הליבה.

ההתקפה הייתה חלק מחדירה שהתגלתה מוקדם יותר החודש, כאשר האקרים פרצו למאות אלפי מחשבים ברחבי העולם תוך ניצול חורי אבטחה בשירות המיילים של מייקרוסופט. בענקית התוכנה טענו כי מדובר בהאקרים שפעלו בשירות המשטר הסיני.

*- שגריר בלארוס למוסדות האו"ם בז'נבה, יורי אמברזביץ', הסביר מדוע הנשיא אלכסנדר לוקשנקו לא מנהל שיחות עם מנהיגת האופוזיציה הגולה, סבטלנה טיכנובסקאיה: "תסתכלו על האינטרנט, תראו כמה עוקבים יש לה ברשתות החברתיות. המספר הזה מעולם לא חצה מאה אלף. זה אומר הכל".

*- הבית הלבן מציין בכל שנה את יום פטריק הקדוש ב-17 במרץ. אבל כאשר הנשיא הוא שוב קתולי עם שורשים איריים, החגיגה מיוחדת יותר.

*- המתקפה של מגיש הטלוויזיה הבריטי, פירס מורגן, נגד מייגן מרקל לאחר הריאיון אצל אופרה ווינפרי הובילה לשיא של 57,121 תלונות של צופים לרשות התקשורת הבריטית – כך עולה מהנתונים שפרסמה הרשות הרגולטורית היום. השיא הקודם עמד על 45 אלף תלונות אחרי עימות על רקע גזעני בתוכנית "האח הגדול" בשנת 2007.

מורגן, שידוע בעמדותיו העוינות כלפי הדוכסית מססקס מאז שהפכה לבת הזוג של הנסיך הארי, הצהיר בתוכנית הבוקר לאחר הריאיון בשבוע שעבר כי הוא "לא מאמין לאף מילה" של מרקל בריאיון, כולל אמירתה כי חשבה לשים קץ לחייה. בשל הביקורת הציבורית, נאלץ מורגן לעזוב את תוכנית הבוקר של ITV אחרי שבע שנים.

*- פסל ברונזה עם דמותה של רות ביידר גינצבורג נחנך היום במתחם סיטי פוינט בברוקלין, ימים ספורים לפני יום הולדתה ה-88 של השופטת היהודייה פורצת הדרך שהלכה לעולמה לפני חצי שנה. המיקום נבחר כדי לסמל את הקשר של גינצבורג לברוקלין, שם נולדה.

*- ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלזיו, הצטרף היום לדרישה כי המושל אנדרו קואומו יתפטר מתפקידו אחרי שעוזרת של קואומו טענה כי המושל מישש אותה במעון שלו והכניס את ידו מתחת לחולצה שלה בסוף השנה שעברה. חמש נשים נוספות האשימו את המושל הדמוקרטי בהטרדה מינית.

"הטענה הספציפית הזו מטרידה מאד – המושל קרא לעובדת שלו, מישהי שיש לו סמכות עליה, קרא לה למקום פרטי ואז תקף אותה מינית, זה לא מקובל לחלוטין", אמר דה בלזיו. "זה מגעיל אותי והוא כבר לא יכול לשמש מושל. פשוט מאד".

*- מעצב הנעליים היהודי, סטיוארט וייצמן, מציע למכירה פומבית שלושה פריטים נדירים ויקרי ערך: בול דואר מג'נטה של גינאה הבריטית משנת 1856, סדרה של ארבעה בולי "ג'ני ההפוכה" של הדואר האמריקאי משנת 1918 ומטבע זהב של 20 דולר אמריקאי משנת 1933 שמוכר בשם "עיט כפול".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי