איראן ממשיכה להשתלט על נכסי נדל"ן רבים במרחב דמשק

דו"ח של המפקח הסורי לזכויות אדם קבע כי המיליציות הפרו-איראניות, שלוש שנים לאחר שכוחות המשטר של בשאר אל-אסד השתלטו על מזרח אלרוטה, בפרברים המזרחיים של דמשק, עדיין פועלות לרכישת אדמות ובתים שם, ובכך להגביר את השפעתה של טהראן באותו אזור אסטרטגי הקרוב לבירת סוריה.

הדו"ח הצביע על כך שרכישת נדל"ן בערים ובעיירות אלרוטה גדלה באופן דרמטי בסוף השנה שעברה, על ידי קבוצה של אנשים העובדים אצל סוחרים מחוז דיר א-זור במזרח סוריה. כמו כן נקנו באזור אלרוטה חנויות מסחריות רבות ומה שמדהים הוא שנכסים אלה נשארו סגורים לאחר הרכישה.

המקור ציין כי הסוחרים מגיעים מהאזור הכפרי של אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור, והם שייכים למיליציה הפרו-איראנית של "חטיבת עבאס" הפועלת בפיקוד איראני ישיר, בפיקודו של עדנאן אל עבאס, מפקד המיליציה.

The Model of Iranian Influence in Syria | INSS

"בקפיצת מדרגה"

רכישות הנדל"ן במזרח אלראוטה מתרכזות בעיקר בעיירות ובכפרים כפר בטנה, חזה, סכבה, עין תרמה, אל מליחה וזמלקה, והנכסים כוללים את אלו המוצעים למכירה על ידי בעליהם בנוסף לנכסים בבעלות אלו שברחו לצפון סוריה או אל מחוץ למדינה, באמצעות מתווכים בין שני הצדדים.

מספר נכסי הנדל"ן שנרכשו בתוך מספר חודשים על ידי הקבוצה המזוהה עם מיליציית חטיבת אל-עבאס הגיע ליותר מ -300 , בפרק זמן קצר, בעוד ששווי הנכסים שנרכשו נע בין 25 ל -125 מיליון לירות סוריות כל אחד ללא קשר לגודלו ולמיקומו (נכון להיום הדולר שווה יותר מ -4,000 לירות).

מקורות דיווחו למצפה הסורי כי התהליך עדין נמצא בעיצומו, ונציגים של סוחרים אלה הנושאים נשק אישי מבקרים באופן קבוע במשרדי נדל"ן במזרח אלראוטה, מבקשים מידע אודות נכסים למכירה ומבקשים מבעלי אותם משרדים ליידע אותם אם ישנם נכסים למכירה.

המקורות אמרו כי עניין זה יצר פחדים וספקות בקרב תושבי האזור בנוגע לסיבות ולמטרותיהם של אנשים אלה לרכוש נדל"ן בהיקף עצום בערים ובעיירות שלהם.

החרמת נכסי המתנגדים ובתיהם

מצד שני, מנגנון הביטחון של המשטר, המיוצג על ידי פרע (ענף) – 277, ממשיך בתהליך ההשתלטות על אדמות ובתים של המתנגדים, שעבורם ניתנה ההחלטה לתפוס את נכסיהם.

מהמצפה נמסר כי בשלוש השנים האחרונות הוא תיעד את ניכוס המשטר לכ -1,000 נכסי נדל"ן כגון בתים, חנויות וקרקעות חקלאיות במזרח אלרוטה, לאחר שגירשו את תושביו , שלגביהם הייתה החלטה להחרים את רכושם. האזורים שבהם אירעו ההחרמות הם: העיירות סאקבה, כפר באטנה, המורייה, בית סאווה, ג'יסרין ועין תרמה, זמלקה, דומא, מיסרבה, דיר אל-אספר, דומה, מיסרטה, זבאדין ואזורים אחרים.

סיורים של ענף הביטחון הצבאי בליווי אנשים העובדים במחלקות הממשל של המשטר, צבעו דלתות וסגרו בתים תוך תליית שלטים האומרים  "שמורות לטובת פרע (סניף) 277".

Navvar Şaban (N.Oliver) ar Twitter: “Most recent Abstract #Map for #Iran and #Hizballah areas of influence and control in #Syria… ”