האיראנים חושדים בלוחמים של מאהר אסד בביצוע פעולות חבלה נגדם בסוריה

 פרבריה המזרחיים  של מחוז חלב בצפון סוריה , היו עדים, ביום שבת ה -13 במרץ, למעצר, שבצעו לוחמי המיליציה האפגנית – "חטיבת פאטמיון", של חיילי דיביזיה 4 שמפקדה הוא האלוף מהאר אסד אחיו של בשאר.

אמג'ד אל-סארי, דובר רשת "עין אל-פראת", אמר לסוכנות התקשורת Zaitoun כי המיליציה האפגנית הקימה מחסום זמני בכפר אל-מוחסן באזור הכפרי של מחוז מסכנה, מזרחית לחאלב.

הוא הוסיף כי המיליציה עצרה כלי רכב צבאיים השייכים לצוותי ההנדסה של דיביזיה 4 בזמן שחזרו ממשימה לפינוי מוקשים יבשתיים במדבר "איתריה", לכיוון המפקדה שלהם הממוקמת בכפר "דבסי אפנאן" – “دبسي عفنان”.

הלוחמים האפגנים  עצרו את לוחמי דיוויזיה 4, שנסעו במכוניות, ולקחו אותם למפקדה האפגנית של מיליציית "חטיבת פאטמיון" הממוקמת במפעל הסוכר – “معمل السكر”.

אל-סארי הדגיש כי המעצר התרחש לאחר שמשמרות המהפכה האשימו את אנשי דיוויזיה 4 בזריעת מוקשים באזורים בהם נכחו מיליציות איראניות לטובת מה שכינו "ג'יהאד אויב" (פעולות עויינות).

מיליציות איראניות בפיקוד משמרות המהפכה האיראנים מתפרסות בכל רחבי מחוז חלב באמצעות הקמת עשרות אתרים צבאיים, והן פועלות בכל האמצעים לשינוי אופייה של העיר, לאחר בריחת מרבית תושביה.

הערה ברקע הידיעה: ידיעה זאת מדגימה את קצה הקרחון של הסכסוכים הפנימיים בין צבא סוריה ,המציית לפקודות משטר אסד , לבין המיליציות השיעיות הפועלות על אדמת סוריה ומצייתים לפקודות המגיעות מאיראן.

סכסוכים אלו באים לידי ביטוי בירי של כל צד לעבר השני , בחיסולי מפקדים הדדי ובזריעת מטעני צד על צירי תנועה של הכוחות השונים. 

רוב הסכסוכים הם על רקע גניבות ובזיזת בתים ריקים בשטחים שננטשו על ידי אזרחי סוריה שברחו מאימת מלחמת האזרחים וכן על רקע של סחר בסמים.

فاطميون الفاطميون الميليشيات الفاطمية