מבזקי חדשות ליום 15-3-21 . מתעדכן

*- תימן: סכר מאריב נכבש לגמרי בידי כוחות אנצאר אללה (חיזבאללה תימן).

*- מקור רוסי: שוק הדלק בכפר המראן שבאזור ג'אראבל בסוריה ספג ירי רקטות. היו גם דיווחים על הפגזת מובילי דלק בתרחין. כמו בפעם הקודמת, פצצות מצרר שוגרו משדה התעופה קווייריס במזרח חלב.

*- מפא"ת במשרד הביטחון, זרוע היבשה בצה"ל וחברת 'אלביט מערכות' חושפים את הפצמ"ר המדויק, מונחה לייזר- "עוקץ פלדה" . "הטכנולוגיה שמעמידה התעשייה הישראלית לרשות צה"ל, משנה את זירת הקרב, ונותנת בידינו אמצעים קטלניים יותר, מדויקים יותר, ואפקטיביים יותר. "עוקץ פלדה", ישתלב היטב עם שינויי התפיסה של תר"ש תנופה בצה"ל, ועם הצורך ביכולות המותאמות ללחימה מול אויבים שמסתתרים בתוך אוכלוסייה אזרחית."

הפצמ"ר המדויק מונחה הלייזר - "עוקץ פלדה" נחשף לראשונה

*- אתמול השתלטו הכוחות הרוסים על שדה נפט באזור הכפרי של רקה, לאחר נסיגת המיליצייה האפגנית –  "חטיבת פאטימיון".

9 כלי רכב צבאיים רוסיים בליווי 4 רכבים נושאי כוחות בהם אנשי המיליציה של גייס 5 הנתמכת על ידי רוסיה נכנסו לשדה הנפט אל-ת'ורה באזור הכפרי של מחוז א-רקה.

בשנת 2010 ייצר שדה אל-ת'ווארה יותר מ- 6000 חביות נפט ביום, דרך שדות המשנה, שדה אל-ת'ווארה ושדה ואדי עביד. עם זאת, הייצור פחת כעת לכ -2000 חביות נפט ליום, בגלל היעדר פעולות תחזוקה.

השליטה של הכוחות הרוסים בשדה ת'ווארה מגיעה שעות לאחר שנכנסו לשדה הגז טווינאן במדבר טבקה באזור הכפרי של א-רקה.

*- התקיפות האחרונות של ישראל בדרום בירת סוריה, דמשק, ב- 28 בפברואר. על פי מקורות SOHR מהימנים מאוד, מטרת ההתקפה הייתה להרוג שלושה מפקדים בכירים של חיל אל-קודס (משמרות המהפכה ) לא ידוע אם היו אלה איראנים או סורים, בעוד שדיווחים לא מאושרים העלו כי אחד משלושת המפקדים היה קשור לחיזבאללה הלבנוני. המפקדים פינו את ביתם באזור סיידה זיינב שבדרום דמשק, שעות ספורות לפני התקיפה הישראלית. מדווחים מקומיים ציינו כי מטרת המתקפה הישראלית לא הושגה.

*- מקור רוסי: היום, כמעט מסביב לשעון, מטוסים אמריקניים נגד צוללות P-8A פוסידון, המחליפים זה את זה ופועלים מבסיס התעופה של סי סיגונלה באיטליה, עוקבים ברציפות אחר החלק של מזרח הים התיכון, שנמצא דרום-מזרחית לאי קפריסין. יתכן שפעילות זו קשורה גם לגילוי צוללת של צי הים השחור, שעברה מטרטוס במטרה "להקשיב" לנושאת המטוסים USS דווייט ד 'אייזנהאואר.

*- חברת הספנות האיראנית שחר קורד, אמרה ביום שישי כי תנקוט בצעדים משפטיים לזיהוי מבצעי מה שהיא תיארה כ-"טרור ופיראטיות ימית", לאחר שספינת מכולות איראנית נפגעה בתקיפה בים התיכון, ביום רביעי האחרון.

"פעולות טרור מסוג זה מסתכמות בפיראטיות ימיות ואינן עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי לאבטחת הניווט המסחרי, ויננקטו צעדים משפטיים לזיהוי מבצעיהם באמצעות המוסדות הבינלאומיים הרלוונטיים", אמר דובר החברה, עלי גיאסיאן.

הוא הוסיף כי הספינה הייתה בכיוון אירופה כשהתקפה התרחשה ותצא ליעדה לאחר תיקונים.

התקפות העבר לא הביאו לטביעת אונייה כלשהי, לדברי מומחים איראניים, אך התקפות אלה אילצו לפחות שתי ספינות לחזור לטהרן, ועיכבו את מסירת הדלק למשטר.

*- העיר דיר א-זור חוגגת את "פסטיבל האביב" שאורגן על ידי גורמי המשטר בעיר.

גורמים מהמשטר, החיזבאללה, המושל ומפקד המשטרה של דיר א-זור, בנוסף לדמויות ממרכז התרבות האיראני, היו בפתיחת הפסטיבל, שהחל עם פתיחתם המחודשת של החנויות בפואד, רחוב הקולנוע, לאחר שיקומם על ידי האו"ם.

חג'ג חוסיין, מנהל מרכז התרבות האיראני, נשא נאום בפני הקהל, במהלכו דיבר על תפקידה של איראן בשיקום התשתיות והמתקנים הציבוריים בדיר א-זור. הפסטיבל אמור להימשך עד יום חמישי הבא.

*- מיליציית חיזבאללה הגבירה את נוכחותה באלבוקמאל ופרסה 50 פעילים בכביש מועזילה בעומק המדבר הסורי  לכיוון תחנת T2.