מבזקי חדשות ליום 14-3-21 . מתעדכן

*- משלחת של חיזבאללה תגיע מחר, יום ראשון, למוסקבה, לדון במצב בלבנון והאזור תוכנית הביקור בת ארבעת הימים כוללת פגישות עם אנשי פוליטיקה, דיפלומטיה וביטחון בהם המשלחת תפגוש את השר לברוב, וכן יתקיימו פגישות עם ראש הדומא הרוסי או סגנו, ועם ראש המועצה הרוסית לביטחון לאומי כמו כן ידונו יחסי איראן ורוסיה ומעקב אחר החמרת המצב הכלכלי בלבנון, בדגש על החשש שהדבר יגרום לכאוס ביטחוני.

*- שיירה המורכבת מכמה מכוניות צבאיות המשתייכות למיליציה של משמרות המהפכה האיראנית עזבה את העיר דיר א-זור בדרכה לאל-בוקמאל.

*- שליח ארה"ב לשעבר לסוריה ג'יימס ג'פרי אמר: לממשל ביידן אין עדיין מדיניות כוללת כלפי סוריה, וכי הממשל האמריקני נוטה בטווח הבינוני והארוך "להתמקד בלחימה בדאעש ובנושאי הפליטים."

*- העיתון הלבנוני אל-אח'באר, הנחשב מקורב לחיזבאללה, מגיב הבוקר לידיעה שפורסמה בסוף השבוע על נסראללה בידיעות אחרונות: "נסראללה לא חי בבונקר. הוא יוצא אל מחוץ ללבנון, נע בין ערים וכפרים, ברחובות ובשכונות. יש לו צוותים שמתמחים בכל דבר וסדר יום שבו דיונים החל מג'ו ביידן וראש העיר מיס אל ג'בל ועד המועצה המקומית שלומי".

*- עיראק – נרצח  אביו של הפעיל העיראקי ,עלי חטאב, על ידי תוקפים עלומים, ימים לאחר שהאשים את המיליציה העירקית באיראן בחטיפת בנו.

אירגון לא ידוע חטף את בנו של הפעיל איוב אלכזרג'י כדי לאלץ אותו לחזור לבגדאד לאחר שנמלט לארביל.

כעת, כל פעיל, פוליטיקאי, או אפילו ראש מדינה בעירק, יהיה נתון למעצר או רצח על ידי המיליציה העירקית האיראנית, שהפכה להיות כמו מקבילה הלבנוני.

*- לברוב: "חזרתה של סוריה לליגה הערבית היא בלתי נמנעת, וזה יתרום להשגת יציבות באזור כולו."

שר לענייני חוץ של קטאר: "הסיבות להשעיית חברותה של סוריה בליגה הערבית עדיין תקפות. השגת התקדמות פוליטית בסוריה היא הדרך הטובה ביותר לחזור לליגה הערבית."

*- חמינאי: "האמריקאים צריכים לעזוב את עירק, וזו דרישה עירקית, והם צריכים גם לעזוב את סוריה. הנוכחות שלנו בעירק היא פוליטית ומייעצת בלבד."

*-  האמירויות – חברת " אדג'" הממשלתית באיחוד האמירויות חתמה על מזכר הבנות עם התעשייה האווירית הישראלית לפיתוח מערכת הגנה אווירית נגד מזל"טים.

*- לבנון – שר האנרגיה הלבנוני אומר כי המדינה תוחשך עד סוף החודש, אם לא נצליח לגייס 1.5 טריליון לירות לרכישת נפט לתחנות הכוח.

*- שיירה צבאית אמריקאית הותקפה תוך כדי תנועה באזור פאלוג'ה שבעיראק.

*- איראן – מידל איסט איי : ארה"ב איפשרה לשלוש מדינות עם כסף איראני קפוא להעביר 3 מיליארד דולר לרכישת מוצרים בסיסיים ותרופות.

סוכנות הידיעות האיראנית (פארס) אמרה לפני כמה ימים כי שלוש עסקאות נעשו כצעד ראשון לשחרור כספים איראניים שנחסמו בעירק, בדרום קוריאה ובסולטנות עומאן.

*- הצהרה קטארית, טורקית, רוסית משותפת:
• אין פיתרון צבאי לסכסוך הסורי ואנו מאשרים את דאגתנו לריבונותה, לעצמאותה ולאחדותה של סוריה.
• אנו מאשרים את חשיבותה של החוקה הסורית ומביעים את דאגתנו העמוקה מהמצב ההומניטרי בסוריה ומההשפעה של התפשטות מגיפת קורונה.

*- בריטניה מודיעה על ביטול עסקה לרכישת 90 מטוסי F35 אמריקאיים. מנזקי הקורונה.

*- אוקראינה – חברת "מוטור סיצ'"  לייצור טורבינות ומנועים למסוקים – הולאמה, ולדבריה תשלם פיצויים למשקיעיה. דווח כי סין גינתה את ההחלטה ואמרה שתמשיך אחר העניין מול אוקראינה, מכיוון שרכשה 56% ממניות החברה הנ"ל.

*-ארה"ב שלחה ספינה צבאית לטייוואן לאחר שנתקבלו דיווחים  כי סין מתכוונת לפלוש לטייוואן בחודשים הקרובים. מנגד, רוסיה אמרה שתגיב לאמריקה אם תנסה לפרוס מערכות טילים ביפן.

*- השליח האמריקני לתימן אומר שהוא הציג תוכנית הפסקת אש בפני החות'ים, והוא ישוב למזרח התיכון כאשר החות'ים יקבלו תוכנית זו. הוא גם אישר כי אמריקה חידשה את הסיוע ההומניטרי לצפון תימן.

*-  בראיון לאל-ג'זירה, ראש ממשלת סוריה לשעבר, ריאד חיג'אב: לישראל יש אינטרס ראשון בהישרדותו של בשאר אל-אסד בשלטון, ואחריה איראן.

חיג'אב: מוחמד מכלוף, דודו של בשאר אל-אסד, אמר לי בתחילת פרוץ המהפכה הסורית שהפתרון הוא "המגף הצבאי".