מבזקי חדשות ליום 11-3-2021 . מתעדכן

*- שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בירך אתמול על כוונתה של ארה"ב לחזור לתוכנית הפעולה המשותפת (JCPOA), הידועה גם בשם הסכם הגרעין האיראני .

בשיחה במסיבת עיתונאים באבו דאבי, לאחר הפגישה עם עמיתו מאיחוד האמירויות, עבדאללה בן זייד אל נהיאן, הצהיר לברוב כי איראן וארה"ב בדרך לצעדים משמעותיים לחזור להסכם הגרעין – JCPOA.

*- מרוקו בעסקת נשק גדולה עם ארה'ב – תשדרג 23 מטוסי אף-16 לדגם וי ותקנה עוד 24 מטוסים דומים חדשים. מרוץ חימוש של ממש עם אלג'יריה המשתמשת בנשק רוסי.

*- אלכסנדר איבנוב, מפקד בסיס חמימים הרוסי בסוריה, אמר כי נשיא המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, הגיע למוסקבה בכדי לקבל טיפול לאחר שנדבק בנגיף קורונה.

אתמול, יום שני, הודיעה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, SANA, כי הנשיא הסורי ורעייתו נגועים בנגיף הקורונה.

*- ביממה האחרונה עברו 6 מטוסי אפ-15 סעודיים על צוותיהם הטכניים לבסיס חיל האוויר היווני בכריתים כדי להשתתף בתרגיל משותף

*- טלאס -אסד משקר!
"בשאר אל-אסד ואשתו אינם נגועים בנגיף הקורונה", אסמה אל-אסד ביקרה ביום שני בבוקר באתר רגיש, ואל-אסד ורעייתו לא ערכו השבוע שום בדיקת נגיף קורונה.
איש העסקים Feras Tlass פיראס טלאס מהאופוזיציה.

*- כלי תקשורת בעזה מדווחים כי סנואר ניצח את נזאר עוצ'אללה בסיבוב הרביעי שהסתיים לפני זמן קצר.

*- כתבה מעניינת על רקע צילום של מטוסי הפ-15 הישראלים שליוו את המפציץ האמריקאי השבוע. הטענה היא כי המטוסים היו חמושים בין השאר בטילי אויר -אויר מדור ישן. אחת האופציות שמעלה הכתב היא כי המיקס בטילים המצויידים בראשים מסוגים שונים נועדה להתמודדות עם כטב"מים ולא מטוסי אויב.

קרדיט לתמונה: האתר thedrive

*- האם חל שינוי בנכונות חזבאללה לעימות עם ישראל?  בחודשיו האחרונים של ממשל טראמפ, נזהר הארגון השיעי מלחמם את הגזרה עם ישראל מחשש לתגובה כואבת. עם זאת, כעת, עם כניסת ממשל ביידן, וברקע המשבר המחריף בלבנון וההתעסקות הישראלית בענייניה הפנימיים, עלול נסראללה להרגיש מספיק בנוח ולהסתכן בהסלמה למען השבת ההרתעה. כיצד על ישראל לנהוג? (קרדיט: INSS)

*- כלי תקשורת בסעודיה מדווחים כי בשעה האחרונה הפציצו מטוסי קרב סעודיים קווי תקשורת של החות'ים בצנעא, בירת תימן.

בדיווחים נאמר עוד כי התקיפות התרכזו בין השאר באל-עמאר ובמחנה קאכלן. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- חאג'י אסקאר, שהוא המפקד הצבאי של משמרות המהפכה האיראניים באלבוקמאל, הודיע למפקדי המיליציות בפגישה שהתקיימה בתוך אחד המטות החדשים בכפר אל-חורריה באזור הכפרי של אלבוכמאל לחמש את הטילים של משמרות המהפכה באזור.

הוראה זו ניתנה כדי לענות על כל תקיפה על מיליציות איראניות בירי לאזור הגדה המזרחית של נהר הפרת בתחומי השליטה "SDF" ועל בסיס Tanf.

הפגישה כללה מספר מפקדים האחראים לאלבוקמאל ואל מיאדין, מידע זה עולה בקנה אחד עם העברתם של חברי המיליציות האיראניים בערים אלבוכמאל ומיאדין לקורסי הכשרה לשימוש בפגזים מונחי לייזר "קרסנופול" 152 מ"מ, ובמקביל משמרות המהפכה המשיכו לשלוח משלוחי נשק וטילים מעיראק.

*- בזמן ביקורו של לברוב במפרץ, ושיחות מצרים ואיחוד האמירויות על החזרת סוריה חיק העולם הערבי אמר שר החוץ של האיחוד האירופי, בורל : "נורמליזציה לא תתקיים ולא נבטל את הסנקציות על סוריה לפני תחילת המעבר הפוליטי."

*- פגישה בשארם א-שייח בין סגן ראש המודיעין המצרי לראש המוסד הישראלי.

*- #רוסיה – Roskomnadzor החלה להאט את האינטרנט, לבחון חסימת קישוריות רשת מחוץ לרוסיה כדי להגן על אזרחים רוסים מהשפעת תוכן בלתי חוקי, וסגן נשיא החברה אמר כי ניתן יהיה לעצור פלטפורמות אינטרנט גדולות אחרות אם הם מתעלמים מחוקי הפדרציה הרוסית.

*- # איראן – סגן שר ההגנה לשעבר -דהגאן והיועץ הצבאי הנוכחי של חמינאי אומר כי הוא יתמודד לבחירות לנשיאות איראן שיערכו בעוד 3 חודשים.

ראוי לציין כי יועצו של סלאמי, איש הצבא סעיד מוחמד ,הודיע ​​גם הוא על מועמדותו, בנוסף לאיש הצבא לשעבר –  קליבף , ואולי גם אחמדינג'אד, פריידון עבאסי, חסן סובחני, אפשני ומוטהרי ירוצו להתמודד מול רוחאני. מוזכר גם שדהגאן לא התפטר מתפקידו (התנאי לבחירות הוא התפטרות מכל תפקיד  6 חודשים לפני הבחירות )

לבסוף מזכירו של חמינאי פועל  למנוע מאנשי צבא כלשהם להגיע למשרת ראש המדינה או להתערב במדיניות החוץ מחשש להפיכה או לטעויות לא מכוונות.

*- #טורקיה – ארדואן ,במהלך שיחת וידיאו עם פוטין כדי להניח את אבן היסוד לאחת מהיחידות של תחנת הגרעין "אקויו", אמר כי "תצטרף למועדון מדינות הגרעין."