אנליסטים: האמנם אסד ואשתו נדבקו בקורונה? לא יותר מתרגיל יחסי ציבור!

משקיפים הטילו ספק באמיתות מה שפורסם על ידי נשיאות המשטר בסוריה, היום, יום שני, בנוגע להידבקותם של בשאר אלאסד ורעייתו אסמה אלאסד בנגיף הקורונה.

شبكة عميد الإمارات on Twitter: "بيان للرئاسة السورية: إصابة الرئيس بشار الأسد وزوجته بفيروس كورونا #عميد_الامارات #عاجل… "

האנליסט הצבאי והאסטרטגי, אסעד אל-זועבי – أسعد الزعبي, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מה שהמשטר מדבר עליו שהרוצח, ראש המשטר, נדבק בנגיף קורונה – אינו נכון.  במקום זאת, זה אחד השקרים של המשטר להיפטר מלחצם של נאמניו, המדברים על הדרדרות כלכלית ורעב. " ".

 

בתורו, החוקר "עבד אל-ווהאב אסי" אמר כי ההכרזה על הידבקותם של בשאר אל-אסד ואסמה אל-אחראס אינה אלא ניסיון זול לזכות באמון הציבור הנאמן מה שיביא אותם להזדהות עם משפחת אסד.

הוא הסביר כי ההודעה באה לאור החשש מביקורת הולכת וגוברת כלפי חוסר יכולתו של המשטר לעצור את קריסת הכלכלה, התדרדרות תנאי החיים והתפשטות השחיתות.

מוקדם יותר נמסר מלשכת נשיאות המשטר ,בהצהרה, כי בשאר אל-אסד ואשתו ערכו בדיקת PCR, לאחר שחשו תסמינים קלים, והבדיקה חשפה שהם נגועים בנגיף הקורונה.

לשכת הנשיא טענה כי בשאר ורעייתו במצב בריאותי תקין והם במצב יציב, והוסיפה כי הם ימשיכו בעבודתם בתקופת ההסגר הביתי שלהם, שתימשך שבועיים-שלושה.

إصابة الرئيس بشار الأسد وزوجته بفيروس كورونا | أخبار DW عربية | أخبار عاجلة ووجهات نظر من جميع أنحاء العالم | DW | 08.03.2021