"צוללת אמריקאית הייתה מוכנה להטביע ספינות מלחמה רוסיות ב-2018"

ארה"ב  – "ג'ון וורנר", צוללת בעלת הנעה גרעינית, מדגם וירג'יניה, של חיל הים האמריקאי, הייתה מוכנה להטביע ספינות מלחמה רוסיות אם יגיבו לתקיפה האווירית של ארה"ב בסוריה באפריל 2018, כך דיווחה רשת הטלביזיה האמריקאית "פוקס ניוז" ביום שישי.

Virginia Class Submarine USS John Warner SSN 785 - "Sledgehammer of Fr –  Mark Karvon Art Studios

על פי רשת "פוקס ניוז", הצוללת האמריקאית "ג'ון וורנר" צללה ועמדה מוכנה להתמודד עם כל תגובה אפשרית של ספינות מלחמה רוסיות. הצוללת מדגם וירג'יניה, ששימשה לראשונה בלחימה במהלך מתקפת 2018, הייתה מוכנה להגיב לתגובותיה האפשריות של רוסיה כנגד ספינות אמריקאיות שנפרסו באזור, כולל זו ששימשה כדמה ולא שיגרה טילים כלשהם סוריה, כך טענה רשת השידור.

המאמר השווה את התקיפות האוויריות שאושרו על ידי טראמפ עם המתקפה ביום חמישי נגד מתקנים ששימשו מיליציות הנתמכות על ידי איראן במזרח סוריה שהורה נשיא ארצות הברית הנוכחי ג'ו ביידן.
השדר אמר כי לא נעשה שימוש בטילי שיוט מדגם טומהוק במהלך התקיפה של יום חמישי שהייתה אזהרה לאיראן, והאזור המופצץ לא נמצא בשליטת ממשלת סוריה כבר כמה שנים. על פי פוקס ניוז, הלוחמים שנהרגו במזרח סוריה ביום חמישי היו ככל הנראה לא אזרחים סורים.

במקביל, תקיפות האוויר בזמן ממשל טראמפ התמקדו במתקנים השייכים לממשלת סוריה. השדרן הזכיר כי מעל 50 טילי טומהוק שוגרו על בסיס חיל האוויר הסורי באפריל 2017.

There's a Case for Diesels | Proceedings - June 2018 144/6/1,384

באפריל 2018 אישר נשיא ארה"ב דאז, דונלד טראמפ, את שיגור טילי השיוט מדגם טומהוק להשמדת ,מה שלטענת וושינגטון, היו מעבדות נשק כימי השייכות לממשלת סוריה.

האזור שהופצץ ביום חמישי הותקף כבר גם כשטראמפ היה עוד בשלטון.

בדצמבר 2019 אישר נשיא ארה"ב לשעבר תקיפות אוויריות נגד חמושים במזרח סוריה ובמערב עירק.

אניית הטילים הרוסית "מוסקבה":

One of Russia’s most powerful warships will head to Syrian waters