חדשות הקורונה ליום 8-3-21

*- צ'כיה מבקשת משכנותיה לסייע ולקלוט עשרות חולי קורונה לאחר שבתי החולים בתחומה כבר לא מסוגלים לעשות זאת עקב ריבוי החולים בהם.

*- בדיקות לוירוס קורונה בחינם -תוכנית שוויצרית לאוכלוסייתה

שוויץ חשפה ביום שישי תוכנית בערך של מיליארד פרנק שוויצרי (1.08 מיליארד דולר) בה היא מציעה בדיקות SARS-CoV-2 בחינם לכלל אוכלוסייתה כחלק מהצעדים להקל על יציאתה של המדינה ממגבלות COVID-19.

על פי ההצעות כל אדם יקבל חמש ערכות בדיקה עצמית לחודש, ברגע שיהיו כאלו בדיקות מהימנות, אמרה הממשלה, ואז כל הבדיקות בבתי המרקחת ובמרכזי הבדיקה יהיו ללא תשלום.

על חברות ובתי ספר לבצע את הבדיקות החוזרות ונשנות שלנו באמצעות דגימות רוק כדי לשפר את המניעה ולאתר התפרצויות מוקדמות. עובדים בחברות הבודקות לעיתים קרובות עשויים להיות פטורים מדרישות הסגר.

כדי להבטיח שיבוצעו בדיקות נוספות, הממשלה הציעה לשלם עבור הבדיקות שאנשים יסכימו לבצע.

*- אנשים שלוקחים סטטינים להורדת כולסטרול 50% פחות נוטים למות מ- COVID-19 חמור

אנשים שלקחו סטטינים להורדת כולסטרול היו בסיכון נמוך בכ- 50% למות אם יתאשפזו בגלל COVID-19, כך עולה ממחקר שערכו רופאים במכללת רופאים ומנתחים באוניברסיטת קולומביה Vagelos ו- NewYork-Presbyterian.

"המחקר שלנו הוא אחד המחקרים הגדולים המאששים את ההשערה הזו והנתונים מהווים את התשתית לניסויים קליניים אקראיים עתידיים הדרושים בכדי לאשר את התועלת של סטטינים ב- COVID-19", אומר ד"ר Aakriti Gupta, MD, קרדיולוג בניו יורק-פרסביטריאן. המרכז הרפואי אירווינג באוניברסיטת קולומביה ואחד המחברים המובילים במחקר.

"אם השפעתם החיובית תתממש בניסויים קליניים אקראיים, סטטינים עשויים להתגלות כאסטרטגיה טיפולית בעלות נמוכה ויעילה עבור COVID-19", מוסיף הכותב המשותף, Mahesh V. Madhavan, MD, גם קרדיולוג בניו יורק- המרכז הרפואי אירבינג פרביטריאניאן / קולומביה.

*- משבר ה- COVID-19 הגרוע ביותר בעולם מתפתח בברזיל, שם לא נראה שום שאפשר לתקן.

יותר משנה לאחר ש COVID-19 פתח במסע רצחני ברחבי העולם, רוב המדינות שמו את הגרוע מאחוריהן, בסיוע מדיניות וחיסונים ממשלתיים אגרסיביים.

לא ברזיל.

האומה בגודל היבשת המונה 212 מיליון מתמודדת עם יותר מקרי מוות ומקרים של COVID-19 מאי פעם, בתי החולים שלה גדושים, מדיניותה נמצאת באי סדר, אספקת החיסונים שלה מוגבלת מאוד.

בנוסף לנשיא שלועג על המחלה, דוחה מסכות ועוזב כל מדינה לעשות ככל העולה על רוחה, המדינה מארחת גרסה מדבקת יותר ואולי קטלנית יותר של הנגיף.

*- מדענים אמריקאים מטילים ספק ברעיון של זריקה אחת מהחיסונים של חברות פייזר ומודרנה.

מדענים אמריקאים מפקפקים בהנהגת חיסון חד פעמי לחיסוני Pfizer Inc ו- Moderna Inc COVID-19, ואומרים שאין מספיק ראיות לכך שמנה אחת מספקת הגנה לטווח ארוך. "חיוני כי יעשה שימוש ב-2 מנות חיסונים , שאושרו על ידי ה- FDA ,כדי למנוע COVID-19 ואשפוזים ומוות קשורים," אמר פיטר מארקס, מנהל מרכז ה- FDA להערכה ומחקר ביולוגים, לוול סטריט ג'ורנל.