"הפיצוץ בהחלט יגיע" .. המשך הפגנות בלבנון במחאה על המצב המידרד

מפגינים חסמו כבישים ראשיים באזורים רבים בלבנון, ביום חמישי, ביום השלישי להפגנות שהונעו מכעס על המשבר הכלכלי במדינה, ואילו משקיפים התריעו מפני קריסת המצב כולו.

ההפגנות החלו ביום שלישי לאחר ששווי המטבע צלל לשיא חדש והוסיף לכעסם של האזרחים המודאגים,זה זמן רב, מהחשש להתמוטטות המערכת המוניטרית בלבנון.

המשבר הפיננסי של לבנון, שפרץ בשנת 2019, מחק מקומות העבודה, הגביר את החשש מפני רעב גובר ומנע ממפקידים לגשת לכספם בבנקים.

מפגינים שרפו צמיגים, ביום חמישי בערב, וחסמו את הכבישים המובילים ליציאה מביירות בג'ל אל דיב ופורן אל שבק. הם גם סגרו את הכביש הראשי באזור זוק, צפונית לבירה, מכיוון שלעיתים עלתה המתיחות בין הנהגים שרצו לעבור לבין המפגינים.

מנהל הקרן לחלופות למזרח התיכון, חסן מנימנה, אמר לאל-חורה כי המצב בלבנון "נמצא על סף קריסה, אם לא כבר ממש קרס, מכיוון שאנחנו עומדים בפני מעמד שלטוני שקשר קשר עם ממשלת לבנון להשתלט על המדינה בכוח השחיתות והנשק."

בשנה שעברה לבנון הייתה עדה להתקוממות עממית נגד הדרג הפוליטי, בעקבות פשיטת רגל של המדינה וסקטור הבנקאות, ופרוץ מגיפת הקורונה, ובאוגוסט אירע פיצוץ עצום שהרג 200 בני אדם והרס חלקים מביירות.

מנימנה הסביר כי המשברים האחרונים בלבנון, במיוחד מה שקרה בטריפולי, היו "אזהרה שיש מחיר שאנשים מוכנים לשלם, אך למעמד הפוליטי לא אכפת כי הוא מוגן על ידי כלי הנשק של חיזבאללה. אם זה לא הרגע של הפיצוץ, הפיצוץ בהחלט יגיע. "

הוא הוסיף, "אין תקווה לממשלה הזו מכיוון שהם מנסים עשרות שנים והם מנסים להבטיח. האזרח הלבנוני שילם הרבה בגלל רשלנות ושחיתות, האם הם כבר חצו את הגבול ? אני לא יכול לומר בחיוב , אבל אם זה לא קרה היום, אז זה יקרה בעתיד הקרוב. "

קריסת הלירה הלבנונית, שצנחה, ביום שלישי, לעשרת אלפים לירות מול הדולר, הייתה הקש האחרון עבור רבים שראו את מחיר מוצרי הצריכה כמו חיתולים ותרופות עולה פי שלוש מאז פרוץ מַשׁבֵּר.

הפגנות בלבנון נגד הרעת תנאי החיים