"מתי זה ייגמר?" כיצד מוטציה בווירוס הקורונה מעצבת מחדש השקפות מדענים

"מתי זה ייגמר?": כיצד מוטציה בוירוס מעצב מחדש את השקפות המדענים על מגפת COVID-19

כריס מוריי, מומחה למחלות באוניברסיטת וושינגטון, שתחזיותיו בנושא זיהומים ומוות של COVID-19 נעקבים מקרוב ברחבי העולם, משנה את הנחותיו לגבי מהלך המגיפה.

מורי קיווה עד לאחרונה כי גילוי של כמה חיסונים יעילים יכול יהיה לסייע למדינות להשיג חסינות עדר, או כמעט למנוע העברה באמצעות שילוב של חיסון והידבקות קודמת. אך בחודש האחרון, נתונים מניסוי חיסונים בדרום אפריקה הראו לא רק שגרסה מתפשטת במהירות של נגיף קורונה יכולה להפחית את השפעת החיסון, אלא גם לחמוק מחסינות טבעית אצל אנשים שנדבקו בעבר.

"לא יכולתי לישון לאחר שראיתי את הנתונים", אמר מוריי, מנהל המכון למדידות והערכה בריאותית בסיאטל, לסוכנות הידיעות רויטרס.

"מתי זה יסתיים?" שאל את עצמו בהתייחס למגפה. כעת הוא מעדכן את המודל שלו בכדי להסביר את יכולת הווריאנטים לחמוק ממערכת החיסון הטבעית ומצפה לספק תחזיות חדשות כבר השבוע.

קונצנזוס חדש מתגבש בקרב מדענים, כך עולה מראיונות שערכו כתבי רויטרס עם 18 מומחים העוקבים מקרוב אחר המגיפה או פועלים לרסן את השפעתה. כעת הם מאמינים כי SARS-CoV-2 לא רק יישאר איתנו כנגיף אנדמי, וימשיך להתפשט ברחבי העולם, אלא ככל הנראה יביא לעומס משמעותי של מחלות ומוות לאורך שנים.

כתוצאה מכך, אמרו המדענים, אנשים יכולים לצפות להמשיך ולנקוט בצעדים כמו לבישת מסיכות כבדרך שיגרה והימנעות ממקומות צפופים במהלך גלי ה- COVID-19, במיוחד עבור אנשים בסיכון גבוה.

תמונה
או במילים אחרות – כל מי שמוגדר כ-'אוכלוסיית סיכון' שלא יתחיל אפילו לחשוב ללכת לסרטים או הצגות או הופעות ואפילו לא למסעדות עם מרחבים סגורים, או לכל אירוע המוני אחר, אחרת הוא הופך לשחקן ב-'רולטה רוסית' עם יותר מכדור אחד בתוף.
אל תעשו לעצמכם הנחות. אין מרחבי שגיאה נאותים!!!