מבזקי חדשות ליום 2-3-2021 . מתעדכן

*- הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: איראן לא ענתה על שאלות הנוגעות להימצאותם של חלקיקי אורניום באתרי גרעין.

*- עיראק:  החטיבה ה -47 של כוחות הגיוס העממיים (חשד א שאעבי) הורסת בית הארחה לכנופיות דאעש הנתמכות על ידי סעודיה (על פי טענתם) ותפסה ציוד וכלי נשק במקומות בהם נהרגו אתמול אנשי דאעש בישוב אל-נאסר. ניסיון הסתננות של אנשי דאעש הסתיימה בהרג של 3 מחבלים מהכוח המסתנן.

*-בתערוכה הביטחונית TAWAZUN בדובאי, הביתן המצרי מציג מערכת גשר צף מהסוג שנמצא בגדות התעלה.

הגשר – מוצג בפינה הימנית התחתונה:

הגשר בתעלת סואץ : 

הגשר שנפרס במהלך תרגיל קאדיר 2020 של צבא מצרים:

*- היום החזירה רוסיה מספר מטוסי קרב (כ-4 סוחוי-35) משדה התעופה הסורי חמימים לשדה התעופה פריבולז'סקי באסטרחן, ובכך השלימה את מחזור חילוף תעופה קרבית שהחל ב -18 בפברואר.

*- דיווח לבנוני: ירי פצצות תאורה מעל העיירה ע'ג'ר, כשכטב"מ סיור טס מעל האזור.

*- הרמטכ"ל אביב כוכבי – " צה"ל פועל ויפעל כנגד "האיומים העומדים בפניו במעגלים הקרובים והרחוקים, ויעשה זאת בדיוק נמרץ ועל פי המודיעין הספציפי שברשותנו ".

*- Meadle East Eye: רוסיה רצתה להפעיל לחץ על אזרבייג'ן להסכים להפסקת אש, ולכן אילצה את ארמניה לשגר טיל בליסטי כבד מדגם איסקנדר לעבר באקו. מערכת ההגנה האווירית מדגם ברק -8 שסופק על ידי הישראלים יירט את הטיל.

*- ארה"ב מתכננת להטיל השבוע סנקציות על רוסיה בגלל נבאלני.

*- דובר ארגון האנרגיה האטומית באיראן (AEOI), Behrouz Kamalvandi, אמר היום ( שני) : " עכשיו זה רשמי איראן עוצרת את שיתוף הפעולה עם פקחי האו"ם ולא תעביר עוד נתונים לידי סבא"א עד אשר יוסרו הסנקציות האמריקניות ". את הדברים הללו הוא אמר בדיון עם הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות החוץ בפרלמנט האיראני.

*- דרעא: מטען חבלה שהושתל על ידי אלמונים במכונית ציבורית התפוצץ בשכונת צפון אלח'את בעיר דארעא, ללא נפגעים.

*- ראש הממשלה נתניהו : אכן איראן עומדת מאחורי הפיגוע באניית הסוחר הישראלית במפרץ עומאן.

*- # איראן – ביקורת קשה מצד הדמוקרטים בקונגרס על החלטתו של ביידן לתקוף יעדים איראנים בסוריה. או במילים אחרות אל תצפו שהאמריקאים ישתתפו במאמץ הישראלי לדחוק את איראן מסוריה.
*- דאעש סיני הצליח להרוג במטען צד ,שהוטמן באזור מדרום לרפיח , מפקד שטח בכיר בצבא מצרים בדרגת אל'מ יחד עם עוד 2 ממלויו וכן נפצעו 3 נוספים.
דאעש סיני הפך כבר לגידול סרטני באזור סיני כזה שבלתי ניתן לעקירה. אפילו ש-2 ארמיות מצריות לא מפסיקות לרדוף אחריו.

*- #מצרים – משקרים במצח נחושה או שמא האמת היא רק המלצה בלבד??
# כלכלה – על פי התקשורת של סיסי, מצרים תופיע ברשימת המדינות העשירות ביותר בשנת 2030 ותעלה על גרמניה, יפן ורוסיה.

האמת:
— מצרים חייבת לשלם 21 מיליארד דולר חוב זר השנה, 2021.

— חובות מצרים המגיעים למוסדות בינלאומיים מסתכמים בכ- 43 מיליארד דולר, וסך החוב החיצוני הוא 125 מיליארד דולר

— מצרים ממשיכה ללוות ולהציע אג"ח בינלאומיות, שהיא אסטרטגיה להארכת החוב החיצוני על ידי גלגול הלוואות (משאילים חובות חדשים לתשלום הלוואות ישנות)

— בתקציב השנה חסר לכלכלה המצרית 8 מיליארד דולר.
— א-סיסי מנהל משא ומתן עם מדינות המפרץ לתזמן מחדש את החובות של מצרים.

— שדות הגז המצריים הם הערבות לאג"ח ממשלתיות, כלומר מצרים עשויה להגיע לשלב בו ייצוא הגז ישלם בקושי רק את הריבית על הלוואותיה.

המגלומניה מעולם לא השתלמה ועדיין היא נפוצה מאוד. כי זהו טבע האדם!!

*-  התקיפה הלילה בדמשק

מדיווחים שונים במרשתת הסורית-איראנית עולה כי ישראל תקפה הערב מחסנים לוגיסטיים ומפקדות השייכים לכח קודס של משמרות המהפכה ברובע הפיקוד האירני שנמצא בשכונה הדרומית של דמשק א-סיידה זיינב.

עוד עולה מהדיווחים כי ישראל השתמשה בחימוש מדויק על מנת להבהיר לאירנים כי מעשה הפגיעה בספינה הישראלית במפרץ עומאן לא יעבור לסדר היום וכי תגיב גם בלב ליבה של מפקדותיה בסוריה.

על פי מידעים נוספים נהרגו בתקיפה בין 3-6 אנשי משמרות המהפכה. גורמים בצבא סוריה טוענים לאחר התקיפה כי בשנה האחרונה נמנעה ישראל לתקוף מפקדות אלו וכי הופתעו מהתקיפה הישראלית. (קרדיט:יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי )

*- 9 הרוגים לחיזבאללה בקרב על סרקאב לפני שנה. עכשיו הם מודים בזה.

תמונה