מבזקי חדשות ליום 1-3-2021 . מתעדכן

*-קונייטרה – כפר קודנה: הצבא הישראלי עצר היום רועה צאן צעיר, מוחמד ג'אסים אל-מוחמד, מהכפר אל-אשה, בזמן שרעה בעלי חיים בחורש קודנה, באזור הכפרי של קונייטרה, סמוך לרצועת פאד אליששטבק.

*- במהלך 24 השעות האחרונות נרשמו בלבנון 40 מקרי מוות ו -2,258 מקרי וירוס קורונה חדשים/

*- איראן דחתה הצעה אירופית לחדש את המו"מ על הגרעין למרות שהאירופים הבטיחו כי גם האמריקאים יצטרפו בהמשך.

*- בימים האחרונים חלה עלייה בתחבורה הצבאית של צבא ארה"ב לאזור המזרח התיכון (סנטקום).

*- בעקבות התקיפות האחרונות על מעברי גבול, האיראנים מנסים לגייס חיילים למיליצית חיידריון.

*- לבנון: מוקדם יותר היום עצר כוח צה״ל אזרח לבנוני שחצה את הגבול לישראל (https://twitter.com/idfonline/status/1365912148434710529?s=21) סמוך למוצב גלדיולה של צה״ל שבמרחב הר דב.

העצור הוא מהעיירה אל-הבארייה, בן 25, עפ״י אתר החדשות הלבנוני – Lebanon files העצור השאיר לאביו מכתב ובו כתב שהוא בורח מלבנון בגלל המצב הכלכלי הגרוע ששורר במדינה והוא לא מעוניין להישאר עוד במדינה.
צבא לבנון החל בשיחות עם האו״ם על מנת להבין את סיבת החצייה האמיתית ובנוסף החלו מגעים להשבתו. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- פומפיאו: ״אמרו לנו שאי אפשר להטיל סקנציות על האיתוללות, תהיה מלחמה. הטלנו ולא הייתה מלחמה. אמרו לנו שאי אפשר להעביר את שגרירות ארה״ב לירושלים, תהיה מלחמה. העברנו ולא הייתה מלחמה. אמרו לנו שאי אפשר להכיר בזכויות הישראליות על יו״ש והגולן, תהיה מלחמה. הכרנו ולא הייתה מלחמה.

*- דיווחים על פיצוצים באזור אלבוכמאל #البوكمال הסורית באזור הגבול עם עירק (אלקאים) .אין פרטים נוספים כרגע.
נראה שביידן #بايدن שינה את מדיניותו בתמיכה בהסכם עם איראן #ايران בדרכי שלום ועכשיו הוא מסכים לבצע תקיפות נגד מיליציות איראניות בעירק ובסוריה.

כתב עין אל-פוראט: למעלה מ -10 פיצוצים נשמעו בסביבת העיר אל-בוקמאל צמוד לתוואי הרכבת (לא פעיל) שממערב נמצא בסיס אמאם עלי, על רקע נוכחותם של מטוסים לא מזוהים במרחב האווירי של האזור, והחדשות הראשונות מצביעות על תקיפות על שיירה של מיליציות איראניות,

*- לאחר שביידן איים על איראן ושר ההגנה שלו דיבר על מודיעין שסיפקה עירק שעזר לתקוף מטרות של אלחשד אלשעבי באזור אלבוכמאל במזרח סוריה…… איראן מתנערת מאחריות ותובעת מעיראק שתחשוף את האחראים להתקפות נגד האינטרסים האמריקאים, מכיוון שהם שואפים לזרוע מחלוקת בין העירקים לבין המערב.

*- משטר אסד וישראל היו כפסע מחתימה על הסכם שלום בפברואר 2011, רגע לפני פרוץ האביב הערבי – בתיווך אמריקני. כך מדווח ב"א-שרק אל-אווסט". לפי הדיווח, ישראל הסכימה לסגת מרמת הגולן בתמורה לניתוק הקשרים בין בשאר לבין איראן וחיזבאללה.

*- ירדן מודיעה על הצבת כוחות מיוחדים עם סיוע אווירי בגבולות עם סוריה ועיראק. במערב מעריכים כי איראן תתחיל לעשות פרובוקציות לאורך הגבול עם ירדן כמו שהתחילה לעשות עם סעודיה . זה פשוט מתבקש.

*- המשרד להגנת הסביבה: לאחר בדיקה ביוון – המיכלית ״מינרווה״ נוקתה מחשד למעורבות בזיהום הזפת.

*- צבי יחזקאלי הביע את דעתו באשר לתקיפה האירנית כנגד ספינת משא ישראלית, וציין כי לא מדובר בתקיפה האיראנית הראשונה בשבוע האחרון. "הם הפציצו 3 פעמים בסיסים אמריקנים בעיראק. האיראנים בסוג של מלכוד, אם הם ירימו להבות הם יחטפו. מצד שני, הם חייבים להגיד שהכבוד שלהם לא נרמס לשווא, והכי חשוב – הם עומדים מול הבית הלבן, זה חלק ממשא ומתן. המסר לביידן – תחזור להסכם הקודם. זה תור הזהב שלהם והם ינצלו את זה".

עוד התייחס לשינוי הגישה בממשל האמריקני, ואמר: "ביידן יסמן את הסעודים כאויב וזו תהיה מכה לאזור וגם לישראל. אני לא יודע איזה מזרח תיכון יהיה. הכול ביידן, אבל הידיים הן ידי אובמה. ארה"ב החליטה שאיראן יותר חשובה מסעודיה, הם זונחים את העולם הסוני וכל המהלך שטראמפ עשה – הם יעשו אותו ההפך. זאת למרות כל הכוונות בתוקפניות של האיראנים. ביידן יגיד שסעודיה היא מדינת טרור, שלא נותנת לאנשים זכויות אדם ושרצחו עיתונאי, ויעשו את סעודיה הילד הרע. איראן תהיה הילד הטוב, ילכו איתם להסכם, המזרח התיכון יפסיד, וירוויח זרועות של טרור".

לדעתו, המניע לכך הוא אגו פוליטי, "ההסכמים האלה עושים חמיצות לביידן, הוא לא מצטרף אליהם לא זורם איתם ולא משדרג אותם. כשיש בעיות בבית תהיה 'אבו עלי' בחוץ, זה תופס טוב. אני חושב שעוד יומיים נדע אם זו אסטרטגיה או טקטיקה, אבל בכל מקרה זה לא טוב למזרח התיכון ולא לנו".

*- כלי תקשורת ערביים  מצטטים כלי תקשורת בישראל הטוענים כי " אין מנוס מתגובה ישראלית להתקפה האיראנית על הספינה, וההחלטה נלקחה באופן עקרוני להגיב, והיא עשויה להתקיים בימים הקרובים".

*- איראן מודיעה על התקנת צנטריפוגות חדשות במתקן פורדו, בניגוד להסכם הגרעין.

תמונה