רוסיה מאשרת הזמנת המצרים של 500 טנקי טי-90 וטייסת סוחוי-35

מצרים ממשיכה,וביתר תנופה ,את מלאכת ההצטיידות של צבאה.

בשנים האחרונות מצרים הזמינה ציוד צבאי לצבאה ,העובר מודרניזציה מהירה , בשווי של עשרות מיליארדי דולרים , מבלי אפילו לדעת מהיכן יגיע המימון לעסקאות אלו .

מצרים ,בין היתר, מנסה לשדרג את סד"כ השריון שלה ,שהיה מבוסס עד כה בטנקים רוסים ואמריקאים ישנים, בטנקי טי-90 רוסיים ובטנקי אברהמס חדישים.

אלא שמאז ההפיכה הצבאית של הגנרל א-סיסי בו הודח נשיא נבחר באופן דמוקרטי , מורסי , ארה"ב ממעטת באישור עיסקאות צבאיות עם מצרים.

מצרים, שלא התכוונה כלל לוותר , מיהרה להתחיל במו"מ עם הרוסים לרכוש כמה מאות טנקי T-90MS וכן לרכוש רישיונות ייצור של טנקי T-90MS בתעשיה הצבאית המצרית.

הרוסים , שיודעים שלמצרים יש בעיה כספית לשלם מיליארדי דולרים ברכש נשק אותו היא מבקשת לצייד את צבאה , נענו בכל זאת לחלק מרשימות הרכש המצריות,ככל הנראה תמורה הטבות פוליטיות כמו קבלת נמלים ימיים בשטח מצרים לחופי הים תיכון והים האדום, קבלת שדה תעופה על אדמת מצרים בשליטה רוסית , וחוזה בניית כור גרעיני באזור דבעה בצפון מערב מצרים .

בימים האחרונים אישר נשיא חברת ייצוא הנשק הרוסית – Rosoboronexport כי אכן נחתמו החוזים עם המצרים לאספקת 500 טנקי T-90MS וטייסת בת 24 מטוסים חדישים מדגם סוחוי-35 .

אגב באותה הודעה עידכן הבכיר הרוסי כי רוסיה מאשרת גם הזמנת אלג'יריה של 500 טנקי T-90SA ו-200 נגמ"שי BMPT Terminator 2.

טנק -90MS:

תמונה

מטוס סוחוי-35:

תמונה