מבזקי חדשות ליום 28-2-2021 . מתעדכן

*- סעודיה: לפני זמן קצר החות׳ים שבתימן (מגובים ע״י איראן) שיגרו אל עבר בירת סעודיה, ריאד, מספר טילים בליסטיים שיורטו ע״י מערכות ההגנה האווירית.

במקביל בוצע גם יירוט של מזל״ט מתאבד בשמי ג׳יזאן שבדרום סעודיה. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- על פי הדיווחים, ארבעה טילים נורו לעבר ריאד, והמערכת נגד טילים טאד THAAD הגיבה.

*- חברת האבטחה הימית הבריטית  "אמברי אינטליג'נס" שניתחה תמונות של נזק לחלק הפנימי של הספינה, אמרה כי התמונות הראו נזק מעל קו המים התואם לסוג פיצוץ הנגרם ממוקש מגנטי מסוג "לימפט"  שהוצמדו לגוף האוניה. לא הייתה שום דרך לאמת את התמונות באופן עצמאי.

תמונה

*- רמי אונגר ומתי כוכבי (לשעבר מחברת לוג'יק) תרמו הרבה כסף לבית הכנסת שהקים יוסי כהן ב-2014 במודיעין.

יוסי כהן שסיים את תפקידו ב-2013 כסגן ראש המוסד והתמנה ע"י נתניהו לראש המל"ל, אף עזר לאונגר בסכסוך עסקי שהיה לו כיבואן קיה בארץ.

בתקשורת הזרה הלילה נאמר כי אונגר העמיד את הספינה סמוך לעומאן וכי עליה היה ציוד ביון וריגול עבור ישראל וכי ספינה זו פעלה בשירות המוסד של יוסי כהן, בשל קשריו האישיים עם אונגר. פרטים מעניינים נוספים מתחילים לזרום באתרים המחתרתיים ברשת. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

 

*-מקור שיעי: הספינה הישראלית, בניגוד לטענות, היא ספינה צבאית מסוג LPD ומצוידת במכשירי האזנה ואיסוף מידע. פעולת החבלה התרחשה בשעה 12:45 שעון מקומי וצולמה על ידי מזל"טים, לספינה נגרם נזק רב. הספינה הצבאית נכנסה למפרץ הפרסי כשהאורות כבויים לחלוטין ועגנה באחד הנמלים הסעודים.

*- ארבעה אוטובוסים שהובילו אנשי מיליציה איראנית נכנסו היום אחר הצהריים, הגבול הסורי מהצד של אלבו כמאל שהגיע מעירק, עם מכוניות ליווי של מיליציית "חיזבאללה העירקית".

הכוחות שייכים למיליציה איראנית בשם "הנוקמים", שלוחמיה הם בני הלאומיות העירקית והאיראנית, ומטרתם היא מענה לישות הציונית, לביצוע פעולות נגדה כנקמה על ה תקיפות ישראליות ואמריקאיות אחרונות שכוונו לאתרי מיליציה איראניים בסוריה.

השיירה עצרה בכיכר אלפאיה באל-בוקמאל, היא המשיכה את דרכה לעבר דיר אל-אזור והלאה לדרום סוריה. ראוי לציין כי האוטובוסים נכנסו לאל-בוקמאל דרך מעבר אל-קאיים ללא בדיקות מצד הצד הסורי ועיראק.

*- על פי מקורות רפואיים סוריים שצוטטו על ידי רויטרס, התקיפה האווירית האמריקאית, שבוצעה עם שחר ביום שישי, הרגה לפחות 17 אנשי מיליציה עיראקיים.

*- התפוצצות צינור גז בין האזורים אלחג'יף ואבו חשאב, מערבית לדיר א-זור, קו זה מקשר בין עיר הנפט רומיאילן לבין תחנת הבניאס שעל חוף סוריה, סיבת הפיצוץ טרם נמצאה.

*- מפקד פיקוד המרכז האמריקני מודה בהשפעת התקיפות האיראניות על בסיס חיל האוויר העיראקי בו נמצאים גם כוחות אמריקאים- עין אל-אסד: הטילים האיראניים היו מדויקים והם פגעו במידה רבה במה שרצו לפגוע (רוסיה היום).

*- הצעת חוק חדשה שהוגשה על ידי מנהיגי הסנאט הרפובליקני תנסה לפגוע בדיפלומטיה המחודשת של ממשל ביידן עם איראן בדרישה מהקונגרס לאשר כל החלטה מלהעניק למשטר באיראן הקלה בסנקציות הכלכליות במסגרת של כל הסכם גרעין חדש בעתיד עם איראן.

חקיקת שמירת הסנקציות, נועדה : "להבטיח שהקונגרס יגיד את דברו לפני שממשל ביידן ינקוט בפעולות המסכנות את ביטחון ארצות הברית, ישראל ושותפינו הערבים במזרח התיכון."

*- מפקד פיקוד המרכז האמריקני, הגנרל פרנק מקנזי: נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוציא צו לחסל את מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סלימאני, לאחר דיווחים מודיעיניים כי סלימאני מכין פיגועים נגד כוחות ארה"ב, בסיסיהם ושגרירותנו בעִירַאק.

*- שיירה לוגיסטית של אמריקאים הותקפה ופוצצה על ידי מטעני חבלה מאולתרים בדרום עירק אתמול.

*- רדיו אל אקצא:

כל כלי התקשורת, כולל אלה המזוהים עם הרשות הפלסטינית והפלגים, פועלים באופן חופשי ברצועת עזה.

התקשורת הישראלית, במטרה לאכוף את עקרון חופש הדעה והביטוי של כל פלגי ההתנגדות (במיוחד חמאס), מרכזת מאמצים ולוחצת על הרשות לאסור פרסומים שונים בערי הגדה המערבית.

כך למשל, אתרי חדשות סגורים, עיתונאים מועמדים לדין, עיתונים שהודפסו בעזה אסורים לפרסום בגדה ועיתונאים מעזה לא מורשים ע"י ישראל לעבור לערים בתוך הגדה. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- הניו יורק טיימס: ביידן החליט לא להעניש את מוחמד בן סלמאן מכיוון שהמחיר למהלך זה גבוה מדי, על פי גורמים הבקיאים בנושא.