"ניו יורק טיימס" חושף פגישה סודית בה אסד החליט לבטל "תכניות בישול"

הניו יורק טיימס חשף את פרטי הפגישה הסודית שערך ראש המשטר בסוריה, בשאר אל-אסד, עם מספר עיתונאים הנאמנים לו, כדי לדון במצב באזורים בו הוא שולט.

העיתון אמר כי העיתונאים שאלו את בשאר אל-אסד שאלות על המחסור הגדול בלחם ובדלק, הקריסה הכלכלית, ההידרדרות בשער החליפין של הלירה הסורית ועליית המחירים הגדולה, אך הוא ענה רק באומרו "אני יודע, אני יודע."

העיתון הסביר כי בשאר אל-אסד לא נקט צעדים קונקרטיים בכדי לעצור את המשבר, ורק הורה לערוצי הלוויין שלו להפסיק את תכניות הבישול, "כדי לא לדחוף את הסורים ללעוג לתמונות של אוכל הרחוק מהישג ידיהם."

إطلاق برنامج الطبخ "لقمة هنية" | دنيا الوطن

העיתון ציין כי רוסיה ואיראן סובלות מבעיות כלכליות משלהן, והוסיף כי הן "יכולות רק לספק מעט עזרה" למשטר.

העיתון הוסיף כי אסד "שקוע בבעיות כלכליות", בהתחשב בכך שהאיום הגדול ביותר שעומד בפניו אינה האופוזיציה או המעצמות הזרות, אלא "המשבר הכלכלי הקשה".

העיתון הגיע למסקנה כי המפגש הסודי של בשאר אלאסד עם העיתונאים הראה בבירור כי "אסד" ניתק עצמו מהחששות האמתיים של הסורים, כי הוא אינו מסוגל לעשות דבר בנדון.

האזורים הנשלטים על ידי המשטר עדים למשברים גדולים, כמו קריסת הלירה הסורית ושער החליפין שלה המגיע ל- 3500 לירות סוריות מול הדולר, בנוסף למחסור בדלק, לחם וגז בישול, והיעדר מקומות עבודה.