דיווח:עתיקות שנבזזו בסוריה ע"י מיליציות איראניות הגיעו ל..מוזיאון ת"א

מקורות תקשורת אישרו כי חפצי עתיקות של תדמור (פלמירה), מזרחית לחומס, שנגנבו על ידי מיליציות איראניות, הגיעו לישראל, וחלקן הוצגו במוזיאון תל אביב – כך טוען אתר חדשות סורי.

על פי האתר "אוריינט נט", המיליציות האיראניות הנמצאות בפלמירה הפכו את אזור המלונות בשכונת אל-עווינה, מדרום לעיר, שהוא אחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים באזור, למחנה צבאי.

האתר הוסיף כי מיליציית חיזבאללה הלבנונית גנבה את העתיקות מחורבות פלמירה וייצאה אותן דרך לבנון למספר מדינות מערביות, ומשם הגיעו לישראל.

הוא הוסיף כי עתיקות מחורבות פלמירה הגיעו לישראל, וחפצי עתיקות מפורסמים של פלמירה הוצגו במוזיאון תל אביב, כאשר הישראלים קנו אותם באמצעות מתווכים ממיליציית חיזבאללה.

"מיליציות איראניות פועלות בתוך בתי קברות דרומיים ובתי קברות מערביים, ביותר ממערה אחת, וזאת על פי מידע שהגיע מאנשים מהעיר פלמירה, וביניהם מפקד המיליציה להגנה הלאומית – ميليشيا الدفاع الوطني בפלמירה, מוחמד אלחאמד ", כך מדווח האתר.

המיליציות האיראניות פרושות בתוך העיר פלמירה באזורים המערביים ובאזורים הצפוניים, ובאזור אמאריה, צפונית לפלמירה, הקרובה למחסני החימוש שלהם. 

המיליציות האיראניות השתלטו על פלמירה לאחר קרב עם דאעש, והן התפרסו במספר אזורים ומתחמי מגורים, בנוסף להתבססותם בתוך בתי מלון שבעיר.

 

متحف اللوفر يضم 35 ألف قطعة نصفها آثار إسلامية.. تعرف على جا | مصراوى