ישראל תצייד את סד"כ השריון הגרמני ב-"מעילי רוח"

משרד הביטחון ומשרד ההגנה הגרמני חתמו על עסקת G2G לאספקת מערכת הגנה אקטיבית מסוג "מעיל רוח" של "רפאל", עבור טנק הליאופרד 2 של צבא גרמניה. העסקה כוללת זיווד טנקים, מיירטים, חלקי חילוף והדרכות מבצעיות וטכניות. על פי ההסכם, משרד הביטחון יספק את המערכות למשרד ההגנה הגרמני בשנים הקרובות.

ראש מו"פ במפא"ת, תא"ל יניב רותם: "מדובר בעסקה בעלת חשיבות רבה, שמחזקת את הקשר הביטחוני ההדוק בין שתי המדינות. אנחנו מודים למשרד ההגנה הגרמני על הבעת האמון במערכת הביטחון ובתעשיות הישראליות ובטוחים שהמערכת תמקסם את יכולות הרק"ם הגרמני".

ראש ארגון הרכש והלוגיסטיקה (RAAINBw), קולונל יורגן שמידט: "אנו מצפים להטמעת מערכות 'מעיל רוח' המצוינות, שיגנו על טנקי הליאופרד 2 שלנו. אנו מודים למשרד הביטחון הישראלי על שיתוף הפעולה המוצלח בקידום ההסכם, שיתרום להגנה על הכוחות הגרמניים".

ראש חטיבת מערכות יבשה וים ברפאל, ד״ר רן גוזלי: ״אני שמח מאוד על הצטרפותה של גרמניה לקבוצת משתמשי מערכת ׳מעיל רוח׳, יחד עם צה״ל וצבא היבשה האמריקני. בכך מצטרפת גרמניה למדינות אשר מאפשרות את ההגנה הטובה ביותר לכוחותיהן ונכסיהן מפני האיום ההולך וגובר של לוחמה נגד שריון. אנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה עם חברת KMW".

רקע: מערכת "מעיל רוח" מתוצרת "רפאל" היא מערכת הגנה אקטיבית מהמתקדמות מסוגה בעולם. היא מספקת הגנה לטנקים ונגמ"שים ובעלת יכולת התמודדות עם כלל איומי הנ"ט בזירה. בצה"ל המערכת מבצעית כבר שנים רבות והיא משולבת כיום בכל טנקי מרכבה סימן 4 והנמ"רים היוצאים מקו הייצור. המערכת הוכיחה את עצמה בפעילויות מבצעיות רבות ורשמה לזכותה מספר רב של יירוטי טילי נ"ט, לצד שמירה על הכוחות הלוחמים והפלטפורמות השונות.

תמונה

קרדיט: משרד הביטחון . קרדיט לתמונה: Krauss-Maffei Wegmann