מבזקי חדשות ליום 20-2-2021 . מתעדכן

*- בריחת המונים מטובי המוחות בלבנון ביניהם מעל 600 רופאים גברה לאחרונה, לאור המציאות הפוליטית שמביאה איתה משברים חדשים מיום ליום , בעקבות כך הלבנונים מחפשים הזדמנויות עבודה טובות יותר מחוץ למדינתם ואינם יכולים לסבול עוד מהלא נודע .

*- שר החוץ הקטארי העושה בביקור בטהרן נתבקש על ידי שר החוץ האיראני לתווך בינם לבין ארה"ב בנושא הסכם הגרעין החדש.

*- מיליציית "ידידי המערות"  – "أصحاب الكهف"  (אחת האגפים הצבאיים החשאיים של איראן בעירק) אומרת כי תקפה בסיס צבאי טורקי בצפון עירק.

*- פוטין ניהל שיחת טלפון עם בן סלמאן. על פי שירות העיתונות בקרמלין, נדונו הדברים הבאים:

— האפשרות להשתמש בחיסונים רוסיים בערב הסעודית.
— יישום הסכמי OPEC Plus.
— המצב בסוריה ובאזור המפרץ הערבי.

הדבר המוזר הוא שהקרמלין השתמש במונח "המפרץ הפרסי" במקום "ערבי", לאחר המחאה האחרונה של איראן נגד המילה "ערבי".

תמונה

*- הלירה הטורקית עלתה היום מול הדולר והגיעה ל -6.94 לירה טורקית. העלייה בלירה הטורקית נקשרה לגורמים הבאים:

1. החלפת שר האוצר הטורקי
2. סיום המלחמה הכלכלית בטורקיה, ואולי הסיבה היא עלייתו של ביידן לשלטון, והקשר שלה עם כמה ממדינות המפרץ שעוצר את המלחמה הכלכלית במטבע הטורקי, בעזרת מוסדות פיננסיים בינלאומיים.

*- שר החוץ היווני קיים שיחת טלפון עם מקבילו האמריקאי בלינקן והם שוחחו בנושאים הבאים:
1. שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום האנרגיה וההגנה.
2. דיון בנושאיי סוריה, לוב ומזרח הים התיכון.

*- "הפייננשל טיימס": סעודיה שכנעה 24 חברות רב לאומיות להקים מטה אזורי בריאד, כשהיא מבקשת להפוך את הבירה למרכז עסקים המתחרה עם ההגמוניה של אמירות דובאי.

*- סגן יו"ר  הפרלמנט של תימן מזהיר מפני נפילתו של מחוז מאריב בידי החות'ים וקורא לפגישה דחופה של המועצה הלאומית להגנה.
_ דובר הצבא החות'י: ביצענו הבוקר תקיפה באמצעות שני כטב"מים על שדות התעופה הבינלאומיים של ג'דה ואבהה.
_ עשרות הרוגים ופצועים בקרבות בין החות'ים לצבא תימן במאריב, במזרח המדינה.

*- # לבנון: כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום כי נשיא המפלגה הסוציאליסטית המתקדמת, וואליד ג'ומבלט, הסכים לקריאת שליחו של הנשיא הרוסי למזרח התיכון ולצפון אפריקה, סגן שר החוץ מיכאל, לדון בנושא הקמת ממשלת לבנון.
*- # לוב: חברת התעופה ליביאן תחדש את טיסותיה למצרים ביום חמישי, לאחר השעיה של כמעט שנה.

*- #ערב הסעודית – שר ההגנה האמריקני שוחח בטלפון עם בן סלמאן, יממה לאחר שמפקד פיקוד המרכז האמריקני, הגנרל קנת מקינזי, אמר כי אמריקה מבקשת להקים בסיסים צבאיים בסעודיה שישמשו אותה במהלך התקופה בה המתח הולך וגובר.

*- #מצרים – האיחוד האפריקאי הסכים לבקשת מצרים להציב את חאלייב ושלאתין – حلايب وشلاتين על מפת מצרים, מהלך שעשוי להרגיז את סודן .

*- סעודיה מבקשת סליחה מבידן, אך עליה לעשות הרבה כדי לספק אותו. העיתון הזכיר את שחרורם של אל-הת'ולול ושני סעודים אמריקאים, רפורמה בתכניות הלימודים ורפורמות משפטיות. מנגד, דוברת הבית הלבן אמרה כי ממשל ביידן יעקוף את בן סלמאן, ויעבוד ישירות עם המלך.

תמונה

*- # איראן – אמריקה מסירה את איסור  התנועה שהוטל בעבר על דיפלומטים איראניים בניו יורק, ואומרת כי תחל בפגישות עם גורמים איראניים בכדי לחזור להסכם הגרעין.

*- #מצרים – פגישה בין שרי החוץ של מצרים ופקיסטן בקהיר. שר החוץ הפקיסטני אמר כי הפגישה נועדה להרחבת הפעילות הכלכליות של פקיסטן באפריקה. שר החוץ המצרי אמר כי הפגישה נועדה למנוע הקצנה, להילחם בטרור ולהעביר ידע לפקיסטן.

*-  # לבנון – בית משפט בלבנון הורה לפטר את החוקר בנושא הפיצוץ בנמל ביירות, "פאדי סוואן" רק לאחר חקירה נוספת. ראוי לציין כי קיימת חקירה בנושא הפיצוץ בנמל ביירות שהתרחש לפני 6 חודשים, בדומה לחקירה שהתקיימה לאחר הריגתו של רפיק חרירי.