תוצרת ישראל: מערכת תצפית אלקטרואופטית ארוכת טווח חדשה – MegaPOP

מערכת MegaPOP הינה מטע"ד אלקטרואופטי לטווחים ארוכים במיוחד ובחדות תמונה גבוהה

התעשייה האווירית מרחיבה את משפחת המטע"דים האלקטרו-אופטיים שלה (EO/IR): החברה מציגה את מערכת MegaPOP – מטע"ד אלקטרואופטי, מתקדם מסוגו שפותח בתממ, בית האלקטרו-אופטיקה והניווט של החברה. המטע"ד החדש מיועד לשימושים יבשתיים בעבור יישומים של הגנת גבולות ימיים או יבשתיים, מתקנים רגישים או כל משימה מבצעית אחרת הדורשת ביצועי תצפית לטווח ארוך במיוחד, וכן יכולות ראייה HD בחדות גבוהה באמצעות מערכת המשלבת מספר סנסורים בו זמנית.

מערכת MegaPOP עם צילום וידאו בו-זמנית בערוץ תרמי HD המאפשר ראיית לילה, ערוץ צילום יום צבעוני ברמת HD או גבוהה מכך, ושילוב צילום בטכנולוגית SWIR HD החדישה, זאת בשילוב יכולת זום רציף המעניקה למשתמש ביצועים מלאים גם בתנאי ראייה קשים ביותר. המערכת בעלת טווח צפייה ארוך במיוחד ומשלבת יכולות מולטי-ספקטראליות, לרבות מגוון יוצא דופן בהיקפו של חיישנים הניתנים להפעלה בשימוש מקביל לרבות מגוון יכולות לייזר. המערכת כוללת גם יכולות מתקדמות של עקיבה, עיבודי תמונה מיוחדים ואמצעים נוספים של מיצוי המידע ואוטומציה של משימות התצפית. למערכת ייצוב ג'ירו מובנה ברמה גבוהה במיוחד המאפשר תמונה יציבה בכל תנאי סביבה. כמו כן, המערכת כוללת יכולת עצמאית של מציאת צפון בדיוקים גבוהים המאפשרת מציאת נ"צ של המטרות והמשך ניהולם. המערכת תוכננה עם ממשקים דיגיטליים מתקדמים המאפשרים שליטה פשוטה גם מעמדות שליטה מרוחקות ומיועדת לעבודה מבצעית בשילוב חיישנים נוספים כגון מכמ"ים, מערכות ELINT, מערכות COMINT ועוד.

מנהל מפעל תמ"מ בתעשייה האווירית, אבי אלישע: "פיתוח המערכת משקף ניסיון של עשרות שנים שצברנו בפיתוח מערכות תצפית מהמתקדמות בעולם, כמו גם יכולות פיתוח מערכות ניווט אינרציאלי. השימוש במערכת MegaPOP יספק ללקוחותינו יכולות תצפית מתקדמות וביצועים משופרים בכל זירה הדורשת תמונה ללא פשרות, עבודה בתנאי מזג אוויר קשים וגילוי איומים בצורה אופטית בטווחים ארוכים במיוחד. המערכת בעלת ביצועים יוצאי דופן בשוק ה-EO/IR הבינלאומי ואנו גאים לספק פיתרון נוסף מתקדם זה ללקוחותינו ברחבי העולם".

מערכת MegaPOP שפותחה בתממ, בית האלקטרו-אופטיקה והניווט בחטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה האווירית, מצטרפת אל משפחת ה EO/IR של תממ הכוללת את משפחות ה-M19, MOSP, POP ,MiniPOP, MicroPOP ,POPSTAR ומערכות EO/IR נוספות. התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע טכנולוגי לאומי ועולמי בתחומי ההגנה האווירית, המכ"מים, הלווינות, הכלים הבלתי-מאוישים, התעופה האזרחית והסייבר.

קרדיט: דן אסולין מקבוצת נציב