מבזקי חדשות ליום 15-2-2021 . מתעדכן

*- אתמול, יום שבת, הכוחות הרוסיים הביאו תגבורת ענק למחוז אל-חסכה, כחלק משיירה הנחשבת לגדולה ביותר באזור, והגיעו לבסיס הרוסי בשדה התעופה קמישלי, התגבורות הגיעו משדה התעופה חמימים באזור הכפרי של מחוז לטקיה.

*- הקואליציה הבינלאומית שולחת שיירות של עשרות משאיות עמוסות ציוד לוגיסטי וכלי נשק לבסיסים הצבאיים שלה במחוז אל-חסכה, דרך מעבר הגבול אל-וואליד עם צפון עירק.

*- עירק – המשטרה הפדרלית: מזל"ט ושני טילים נמצאו במהלך פעולה ביטחונית בגבול עם סוריה.

*- משרד ההגנה הרוסי: הקסדות הלבנות בסוריה מכינות פרובוקציה נוספת נגד רשויות המדינה.

*- היסטוריה בעולם הערבי: החללית ״אל-אמל״ ששוגרה ע״י איחוד האמיריות אל החלל נכנסה לפני מספר ימים אל מסלולו הלוויני של כוכב הלכת מאדים, כזכור החללית שוגרה למען חקר האטמוספירה של מאדים.

כפי שהובטח, החללית הגיעה אל המסלול הלוויני בחודש פברואר 2021, איחוד האמיריות היא המדינה הערבית הראשונה שמצליחה לשגר חללית אל החלל. היום מתפרסת תמונה ראשונה שצולמה מהחללית של כוכב הלכת מאדים. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- סגן שר החוץ האיראני, עלי אסגר חאג'י: ישראל תתמודד עם תגובה נחרצת שתצטער על כך אם תחצה את הקווים האדומים בסוריה.

*- הצבא הלבנוני פשט על בית באזור בעלבק, ומצא בתוכו משגר RPG, כמה נשק צבאי ואביזריהם, כמות תחמושת, ציוד צבאי שונים ומכשירים אלקטרוניים, בנוסף לרימוני יד ורובי ציד.

*- משפחת גולדין על ההסכם של ממשלת ישראל לאספקת גז מישראל לתחנת הכוח בעזה: הפקרת החיילים הפכה למדיניות המוצהרת של הממשלה וצה"ל.

הממשלה איבדה את הבלמים ומפקירה את הבנים. הדבר המינימלי המתחייב לפני הסכמי נורמליזציה כאלו הוא להשיב חזרה את הלוחמים אורון שאול והדר גולדין, אבל הממשלה הזו מתפרקת מהערכים הבסיסיים שלה ומפקירה את לוחמי צה"ל בידי הגרועים שבאויבי ישראל.

זו ממשלה שלא מחמיצה הזדמנות להחמיץ הזדמנות. הפעם כבר לא מדובר חיסונים, אלא בצע כסף גרידא. זו התפוררות מוחלטת מהערכים הבסיסיים עליהם מושתתים צה"ל והמדינה.

*- מספר כותרות מביקורו של השליח הקטארי, מוחמד אל עמאדי ברצועת עזה:

-הסכמה להגדלת סכום הכסף אשר משמש למשכורות – עד כה הועברו 7 מיליון דולר לטובת משכורות, כעת הסכום יעלה ל-10 מיליון דולר.

-הסכמה עם הצד הישראלי להנחת צינור גז בישראל אשר יוביל גז לרצועת עזה, צינור גז זה יביא ל-400 מגה וואט חשמל לעזה(כפול ממה שיש בעזה היום) זה יביא לשיפור תשתית החשמל בעזה ושיפור תנאי המחייה ברצועה(ע״פ אל עמאדי זה מותנה בשקט מוחלט מהרצועה) – צינור זה יונח בתוך כשנתיים. (קרדיט: בית הקלפים בטלגרם)

*- אחרי מו"מ שנמשך שנים – יש הסכם בחסות בינ"ל לאספקת גז מישראל לעזה. קטאר, האו"ם והאיחוד האירופי הצליחו להביא לחתימת הסכם על התקנת מערכת אספקת גז מישראל לתחנת הכוח ברצועת עזה. הסכם זה אמור לשפר באופן משמעותי את משק החשמל הרעוע ברצועת עזה. (קרדיט: אליאור לוי)

*- התוכנית של צה״ל למניעת גניבות מהבסיסים:
הקמת מערך הגנה שיוכפף למשטרה הצבאית, מינוי קב״ט לכל אחד מ 50 הבסיסים המאוימים, הכשרה ייעודית חדשה מגורמי ביטחון חיצוניים, הצבת אמצעים טכנולוגים מתקדמים בנישקיות . העלות: 150 מליון שקלים.

*- איראן מציבה אולטימטום לארה"ב – " הסירו את הסנקציות עד תאריך 21/2/21 אחרת פקחים מסב"אא לא יורשו עוד להיכנס לאתרים מורשים בהם מתבצעת פעילות גרעינית ".

*- צבא לבנון קיבל שלושה מסוקים מסוג "Huey II" כתרומה מארה"ב.