ירידה בהכנסות הנפט של דאעש- הוכחה מהלוויין.

הדמיות לווין חושפות ירידה בהפקת הנפט של דעא״ש  


הפקת הנפט על ידי המדינה האסלאמית של עיראק וסוריה (ISIS) ירדה בהתמדה בין השנים 2014 ל -2016, מה שמעיד על כך שהקהילה מממנת את עצמה בדרכים אחרות, כגון מיסוי או סחיטה.
באמצעות צילומי לוויין, צוות חוקרים בראשות אוניברסיטת פרינסטון והבנק העולמי ניתח 42 אתרי ייצור נפט בשליטת ISIS ברחבי סוריה ועיראק. החוקרים מצאו כי הייצור של הקבוצה הגיע לשיא בשנת 2014, אך מעולם לא התקרב לייצור לפני המלחמה וירד בהתמדה עד שנת 2016, הרבה לפני שהקבוצה איבדה שליטה פיזית בנכסי הנפט שלה.מכיוון שארגוני טרור רבים מפעילים את הנפט כמקור הכנסה, חשוב למדוד במדויק את הייצור. המחקר, שפורסם ב -1 בנובמבר על ידי הבנק העולמי, הוא משכנע במיוחד, שכן הוא מספק במפקד בזמן אמת של הייצור על ידי הערכת כל האתרים בזמן אמת. הערכות קודמות מסתמכות על ראיות מזדמנות של כמה אתרי ייצור בזמנים שונים, או במקומות שבהם עיתונאים היו מקור או סוכנויות המודיעין שנתפסו מסמכים."הערכת ייצור הנפט היא קריטית עבור ביצוע מדיניות כלכלית לעשות זאת באזורים שנויים במחלוקת יכול לאפשר ממשלות וארגונים בינלאומיים לזהות ייצור לא חוקי או לא ממוסה וכן להעריך את ההשפעה של שינויים במדיניות", אמר מחבר שותף יעקב שפירא, פרופסור של פוליטיקה ועניינים בינלאומיים בבית הספר של פרינסטון וודרו וילסון לעניינים ציבוריים ובינלאומיים.באמצעות הדמיה לוויינית רב-כיוונית, החוקרים בחנו את החום הקורן המיוצר על ידי גז מתלקח באתרי הייצור, שיטה נפוצה של סילוק גז טבעי ברחבי סוריה, עיראק ורוב העולם. הם זיהו אתרי ייצור שמייצרים נפט בגז טבעי, אתרים שיצרו נפט ללא התלקחות של גז טבעי (והשתמשו בו במקום) וכן אתרי ייצור לא פעילים.

התוצאות מראות כי רמות הייצור היו כ 56,000 חביות ליום מיולי עד דצמבר 2014. הייצור ירד בממוצע 35,000 חביות ליום במהלך 2015, לפני ירידה נוספת של כ 16,000 חביות ליום בשנת 2016.

Satellite imagery reveals decline in ISIS oil production

החוקרים מקפידים לתרגם את ממצאיהם לאומדני הכנסות, שכן מחירי הנפט יכולים להשתנות באופן דרמטי לאורך זמן. בהנחה שמדובר ב -25 דולר לחבית, ההכנסה השנתית שלהם הייתה כ -42 מיליון דולר לחודש ב -2014, 26 מיליון דולר לחודש ב -2015 ו -12 מיליון דולר ב -2016. זה הרבה מתחת לאומדנים שפורסמו.

קרדיט:גיא א. – מומחה צבאי

כתיבת תגובה