המלחמה בקורונה בישראל – דעה

המלחמה בקורונה בישראל.

31/1/2021

המלחמה בקורונה בארץ נוחלת עד כה "אי הצלחה" בניסוח עדין, היכן טעינו ומה הסיבות לכך שאנו המדינה המחוסנת ביותר בעולם עם אחוזי הנדבקים בן הגבוהים בעולם.
נתחיל מכך שכל ההחלטות שהיו אמורות להתקבל התקבלו אך באיחור רב כשאנו במקום להלחם מול הווירוס פנים מול פנים אנו רודפים אחריו כמו אחר רוח רפאים. כאמור ההחלטות מוסמסו בטרם התקבלו וכשהתקבלו לא נאכפו כראוי עד אז כל ח"כ אלמוני שישב בראשות וועדה עשה פוזות ותקע או מיתן את התכניות למיגור הווירוס, מנהיגי המפלגות עשו הכל כדי למנוע הצלחה כלשהי שחלילה תטיב עם יריביהם הפוליטיים, החלטות התקבלו תוך שיקולי אלקטורים, מדיניים, פוליטיים((מצד כולם) השדה שהיה אמור להיות סגור מזמן מזמן נשאר פתוח תקופה ארוכה מאוד שמשכה לכאן נגועים רבים ששבו מחו"ל בלי לאכוף עליהם את הבידוד כשבפועל היה צריך להנחית את כל השבים או הנכנסים לארץ בשדה עובדה בנגב ומשם להעבירם למחנות המתנה מאובזרים עד שיקבלו תוצאות שליליות וללא הנחות. הערים האדומות היו צריכות להיות בסגר מוחלט כשאין יוצא ואין בא, כוללים ואולמי שמחות שנפתחים בניגוד לחוק היו אמורים להיות סגורים לחלוטין בצו משפטי או לרתך את דלתות הכניסה, מעברי הגבול עם יהודה ושומרון ומעבר אלנבי היו צריכים להסגר באופן הרמטי וכל הסנקציות הללו היו צריכים להיות משולבים בסגר הדוק למשך 3 שבועות כשזה כולל את סגירת התחבורה הציבורית בתי מסחר (פרט לממכר מזון ששם היה צריך אכיפה על מספר הנכנסים ביחד).

אנו ראינו בחיסונים דמות של משיח שיגאל אותנו מהנגיף הארור ולכן זה גרם להתרופפות במשמעת ואי ציות להנחיות הסגר. כל זה עוד בטרם המוטציות אמרו את מילתם האחרונה ויש בכוחם ,לצערנו ,להפתיע אותנו לרעה בהמשך.
מי האשמים בכך? נח להאשים את הפוליטיקאים בצרה הזו אך זה לא ממש מדויק האשמה היא לא רק בהם למרות שעם התנהלות מעט יותר נחושה וללא שיקולים זרים מצבינו היה יכול להיות מעט (ואולי הרבה) טוב יותר, בל נשכח שמדובר בנגיף /וירוס ארור ומתוחכם שזה עבודת האל שכנראה יוצר ע"י אדם וכדי להכחיד אנו נצטרך זמן רב וכושר עמידה עד שנלמד אותו לעומק.

בברכת החלמה מהירה לכל הנדבקים ולכל המאושפזים.

קרדיט: אלי מקבוצת נציב

הכותב אינו אפידמיולוג, פוליטיקאי או איש מערכת הרפואה אלא סתם אדם פשוט