פסל הזהב הקטן שניצב במרכז הכתר של המלך הנרי השמיני התגלה מחדש

מחפש אוצרות באנגליה רשם את התגלית החשובה ביותר בחייו כאשר גילה את פסל הזהב הקטן שניצב במרכז הכתר של המלך הנרי השמיני אשר הושמד ברובו לפני יותר מ-370 שנה.

שש נשותיו של הנרי השמיני ( וגם בתו "מרי אשת הדמים ") | המולטי יקום של אלי  אשד

קווין דאקט, שכבר 20 שנה מחפש אוצרות באמצעות גלאי מתכות, הסתובב בשדה בנורתהמפטונשייר, דרומית מזרחית לעיר לסטר, חשב בהתחלה שהוא מצא צלחת מקומטת עשויה נייר כסף משנות השבעים, אולם בתוך זמן קצר הבין שהוא טועה.

"ידעתי לפי הצבע והמשקל שזה זהב מוצק", סיפר לצהובון הסאן שחשף היום את הסיפור, אשר יתפרסם גם בגיליון הבא של מגזין מחפשי האוצרות. "האדרנלין וההתלהבות החלו לזרום בכל גופי. החזקתי מה שנראה כמו דמות קטנה עשויה מזהב מוצק כבד ומצופה באמייל".

דאקט לקח לביתו את הפריט, שמגיע לגובה של 64 מ"מ, והחל בתחקיר שהעלה כי ככל הנראה מדובר בפסלו של הנרי השישי, המלך שגם זכה למעמד של קדוש. התחקיר גם גילה כי הנרי השמיני קישט את הכתר שלו עם פסלו של הנרי השישי בנוסף למלכים-קדושים אנגלים אחרים.

הנרי השמיני עטה את הכתר בטקס הכתרתו בשנת 1509 ובנישואיו בשנת 1540 לאן מקליווס, הרביעית משש מנשותיו. בהמשך עבר הכתר לשלושת ילדיו בעת שהפכו למלכים – אדוארד השישי, אליזבת הראשונה ומרי הראשונה – ולאחר מכן גם למלך ג'יימס הראשון ולמלך צ'רלס הראשון.

כאשר אוליבר קרומוול ביטל את המלוכה בשנת 1649 והוציא להורג את צ'רלס הראשון, הוא הורה להמיס את הכתר ולהפוך לאותו למטבעות, בעוד 344 האבנים היקרות שלו נמכרו בנפרד. ארבע שנים קודם לכן, אחרי שהמלך נמלט מקרומוול אחרי קרב נייסבי, הוא עבר בנתיב שבו גילה דאקט את הפסלון המוזהב וייתכן שהפריט היקר נפל בזמן המנוסה או שהמלך החביא אותו במכוון.

הפסלון נמצא כעת ברשות המוזיאון הבריטי, שם מתבצע מחקר על מנת לאמת שאכן מדובר בפריט הנעלם מהכתר. אם יתקבל אישור, דוראט יחויב להציע אותו למכירה למוזיאון על פי מחיר שתקבע ועדה עצמאית, כאשר ההערכות הן כי הפסלון מגיע לשווי של כשני מיליון פאונד. "אני גאה שגיליתי את זה מחדש כדי שהעולם ייהנה וילמד", סיכם דאקט.

הפסלון המוזהב:

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי