הדרדרות במצב הביטחוני בדרום סוריה בעקבות גל מתקפות מצד המורדים

ביירות, לבנון (17:40) – מחוז דרעא היה עד לגל אלימות בפתיחת השנה החדשה, על רקע פריסתם של כוחות הצבא הערבי הסורי (SAA) במספר אזורים במחוז זה בדרום סוריה.

על פי הדיווחים האחרונים של נפת דרעא, כוחות הצבא הערבי הסורי (SAA) נמצאים בכוננות גבוהה לאחר שורה של התקפות מתואמות שהופעלו על ידי תאים רדומים של צבא סוריה החופשי (FSA) ובעלי בריתם.

אירועים אלה בדרעא באו לאחר רצח מושל עיירה על ידי קבוצת מתנקשים, שמעריכים שהם הגיעו מקרב המורדים מצבא סוריה החופשי שהתפייסו עם המשטר המרכזי של אסד.
האלימות האחרונה הזו גרמה לכוחות הצבא הרוסים להסתבך בדרום סוריה, כאשר הם מנסים לנהל משא ומתן להסכם שלום בין המורדים שכבר עשו סולחה פעם אחת לבין הצבא הערבי הסורי.

עם זאת, כל הניסיונות להוריד את המתיחות בדרום סוריה נכשלו עד כה, כאשר כל הצדדים סירבו להיכנע לדרישות האחר.

בין הדרישות מצד ממשלת סוריה ניתן למנות את גירוש מפקדי ה- FSA המואשמים בתכנון פיגועים. על פי דיווח של גורמים יודעי דבר בעיר דארעא, הממשלה מבקשת להעביר את המפקדים הללו אל מחוז אידליב, בדומה להסדר הקודם שנערך עם לוחמי ה- FSA והייאת תחריר אלשאם (HTS) , אלקעידה לשעבר , בקיץ 2018.

על פי דיווחים אחרונים בעקבות בריחת תושבים המונית מהעיר טאפאס מחשש לביטחונם בעקבות כוונת צבא סוריה לתקוף את העיר , צבא סוריה הגיע להסדר עם כוחות המורדים לשעבר לפיהם הם מוותרים על דרישתם להגלות את מפקדי צבא סוריה החופשי לשעבר מדרום סוריה למחוז אידליב שבצפון המדינה והמורדים לשעבר הסכימו,מצידם , להפסיק את מתקפותיהם על מחסומי הצבא הסורי הפרוסים ברחבי המחוז.

Syrian Army, Russian military convoy rolls into northern Raqqa: video