מבזקי חדשות עולמיות

*- חברי הביטאון של מדעני האטום האמריקאים הודיעו כי "שעון יום הדין", שנועד לאותת עד כמה האנושות קרובה להשמדה, נשאר על 100 שניות לחצות, בדומה לשנה שעברה והנקודה הקרובה ביותר בתולדות השעון שמוצג מאז שנת 1947.

המדענים ציינו כי מגפת הקורונה לא הציבה איום קיומי על האנושות, אולם "שימשה קריאת השכמה לאופן שבו ממשלות וארגונים בינלאומיים אינם מוכנים לנהל כלי נשק גרעיניים ושינויי אקלים או סכנות אחרות – כולל מגפות ארסיות יותר ולוחמת הדור הבא – שעלולות לאיים על האנושות בעתיד הקרוב". 

*- הרשות האירופית לבטיחות בטיסה אישרה היום את חידוש השימוש במטוסי הבואינג 737 מקס, לראשונה מאז הקרקוע במרץ 2019. "הגענו לאבן דרך משמעותית בדרך ארוכה", אמר מנהל הסוכנות, פטריק קיי. "הגענו למסקנה שהמטוס יכול לשוב לשירות בבטחה".

קי הדגיש כי ההערכה התבצעה "ללא לחץ כלכלי או פוליטי" וכי הסוכנות "דחפה לפתרונות שסיפקו את דרישות הבטיחות שלנו". "אני רוצה להיות ברור שהמסע הזה לא מסתיים כעת", אמר. "אנחנו נמשיך לעקוב אחרי פעילות ה-737 מקס מקרוב בעת שהמטוס יחדש את פעילותו".

*- העורך הראשי של הוושינגטון פוסט, מרטין בארון, הודיע היום כי הוא יפרוש בסוף החודש הבא אחרי שמונה שנים בתפקיד, במהלכן העיתון זכה בעשרה פרסי פוליצר. "מרגע שהגעתי לפוסט, שאפתי לתרום באופן משמעותי בעודי מחזיר למקצוע שחשוב כל כך עבורי ואשר משמש להגנה על הדמוקרטיה", מסר.

לפני הגעתו לוושינגטון פוסט, שימש בארון העורך הראשי של הבוסטון גלוב מאז יולי 2011. גולת הכותרת של כהונתו הייתה התחקיר על שערוריית הפדופיליה בכנסייה הקתולית שזכה בפרס פוליצר והונצח בסרט זוכה האוסקר "ספוטלייט", שם גילם את דמותו השחקן ליב שרייבר.

*- משרד ההגנה בטייוואן דיווח היום כי 15 כלי טיס של הצבא הסיני העממי חדרו למרחב זיהוי ההגנה האווירית בדרום מערב האי, כולל מטוסי קרב, מטוסי תובלה, מטוס ללוחמה נגד צוללות ומטוס איסוף, וזאת אחרי שאתמול נכנסו למרחב 13 מטוסים סיניים. מדובר במספרים הגדולים ביותר מאז תחילת השנה.

בשני המקרים, הוזנקו מטוסי קרב טייוואניים כדי לעקוב אחרי כלי הטיס הסיניים, פורסמו אזהרות במערכת הקשר והופעלו גם מערכות המכ"ם של סוללות הנ"מ. עם זאת, לא נרשמו עימותים בין הצדדים.

*- התחקיר של הקרן למאבק בשחיתות של אלכסיי נבלני על הארמון שנבנה לכאורה עבור נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ליד הים השחור זכה לעשרות מיליוני צפיות מאז שפורסם בשבוע האחרון – ואף הוביל להפקת שיר חדש שכבר ליווה את ההפגנות ההמוניות בסוף השבוע.

אחד החדרים שמשך את העניין הרב בארמון שנבנה בשווי של 1.4 מיליארד דולר זכה לכינוי "דיסקו מימי". הסרט של נבלני לא כלל תיעוד של החדר המסתורי, אולם פעיל סביבתי רוסי שטען כי הוא ביקר בתוך המבנה סיפר כי בחדר יש מזרקה ובריכה.

הקומיקאי אלכסנדר גודקוב ולהקת סודה קרם ניצלו את ההזדמנות ויצרו קליפ משוגע בשם "אקווה דיסקו" שכבר הפך ללהיט בהפגנות הגדולות שהתקיימו ביום שבת ברוסיה ובמדינות נוספות. "אתה מזמין אותי לקולנוע ולשתי כוסות", שר גודקוב. "מזמין אותי לנשום את עשן הנרגילה, להתקרר על המצעים, לצפות בשקיעה מחדר האישה עשוי השיש שלך. אתה פשוט לא מבין כמה זה מיושן".

"אקווה דיסקו זה מגניב, אבל לא כשמישהו נמצא בכלא", הצהירו גודקוב והלהקה כאשר שחררו את הקליפ. "אנחנו נגד הגבלת החירות של חפים מפשע".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי