חברת "מודרנה" החלה לפתח חיסון משופר למוטציות של הקורונה

יש חדשות טובות וחדשות רעות (אבל לא חדשות הרות אסון) מחברת מודרנה – MODERNA, אחת מיצרניות החיסונים  נגד נגיף הקורונה.

ראשית, החדשות הטובות הן שהחברה מאמינה שהחיסון שלה יעיל כנגד הווריאציות השונות של המוטציות החדשות של נגיף הקורונה שהופיעו בבריטניה ובדרום אפריקה. עם זאת, נראה שהזריקה פחות מגנה מפני הגרסה הדרום-אפריקאית בהשוואה לנגיף המקורי, ולכן החברה מפתחת גרסה חדשה של החיסון שיכול לשמש כזריקה המאיצה בהתאם את המערכת החיסונית – למקרה שזה נדרש.

"אנחנו עושים את זה היום כדי להיות לפני העקומה אם נצטרך", אמר ד"ר טל זקס, קצין הרפואה הראשי של מודרנה, ל"ניו יורק טיימס ". "אני חושב על זה כעל פוליסת ביטוח … אני לא יודע אם אנחנו נצטרך את זה, ואני מקווה שלא." אף על פי שנראה כי הגרסה הדרום אפריקאית הופכת את החיסון ליעיל פחות, זאקס אמר כי הוא עדיין מעורר תגובה נוגדנית ש"נשארת מעל לרמות הנדרשות להגן על המתחסן מפני גירסה זאת של נגיף קורונה".

ככל הנראה החישוב הכלכלי , התנהגות הנגיף מאז שהתגלה, היכולות והידע המתאים שברשות מודרנה , והרווח הכספי הפוטנציאלי הפכו את פרוייקט הפיתוח של החיסונים למוטציות החדשות לכדאית ביותר .

כך חושבת חברה מסחרית שהרווח הכספי המכסימלי הוא בראש מעייניה וכך בדיוק צריכה לחשוב כל חברה שהמוטו של "מכסימום רווח" מנחה את צעדיה.

אין ספק שכל החברות שכבר פיתחו חיסון לקורונה יחקו את חברת מודרנה ויתחילו לחשוב או-ו לפתח  גרסא משופרת של החיסון למקרה שתתפתח מוטציה לנגיף הקורונה שתעקוף את החיסונים שכבר קיימים בשוק.

US in $1.5bn deal with Moderna for potential coronavirus vaccine | Business  and Economy News | Al Jazeera