צבא סודן פתח במתקפה נגד כוחות צבא אתיופיה באזור הגבול בין 2 המדינות

התקשורת הסודנית דיווחה ביום ראשון בערב כי צבא סודן תקף אתרים בתוך שטח אתיופיה בתגובה להפצצה בשטח סודן על ידי כוחות אתיופיה.

Sudan summons Ethiopian envoy over suspected cross-border attack

העיתון "סודן טריביון" מוסר כי כוח סיור סודני שהגיע מהרי אבו-טייור – Abu Tayyour שבאזור הגבול בין שתי המדינות, נתון להפצצת מרגמות מצד כוחות צבא אתיופיה שהוצבו באזור עבד אל-רפי – Abdel-Rafi באתיופיה.

העיתון דיווח כי צבא סודן הגיב נגד הכוח התוקף ללא כל אבידות בשורותיו.
היחסים בין סודן לאתיופיה נמצאים במשבר רציני מזה משך שבועות ארוכים על רקע ההתקפות החמושות על גבולות שתי המדינות, שלדברי חרטום בוצעו על ידי מיליציות אתיופיות הנתמכות על ידי כוחות הממשלה בשטח סודן.

ב- 12 בינואר הודיעה סודן כי כוחות אתיופים פתחו במתקפה על אזור פאשקה – Fashaqa בגבולות סודן במדינת גדריף – Gedarif, והרגו 6 בני אדם, בהם 5 נשים וילד.

משרד החוץ הסודני גינה את המתקפה, שלטענתו נעשתה על ידי "כנופיות אתיופיות", ופנה ל"קהילה הבינלאומית ולארגונים האזוריים בבקשה לגנות מעשים פליליים אלה ולדרוש את סיומם המיידי ".

במקביל האשימה אתיופיה את כוחות צבא סודן ב"תפיסת 9 אזורים " בגבולות אתיופיה ו-"הפרה את ההסכם שנחתם בין שתי המדינות בשנת 1972 בנושאי גבולות באמצעות פלישה לאדמות אתיופיה".

גם סודן וגם אתיופיה הכריזו על חוסר נכונותן לנהל מלחמת גבול, אך חרטום דחתה את בקשתו של אדיס אבבה לקיים משא ומתן על אזורי גבול שסודן רואה בהם חלק משטחם ואיננה מוכנה לדון עליהם.

Two Sudanese soldiers killed in Yemen fighting against Houthis