"רשות האנרגיה הגרעינית" הירדנית שלא עושה מאומה חוץ מלפזר כספים

למעלה מעשור פועלת בירדן "רשות האנרגיה הגרעינית" שאיש באמת לא יודע מה היא עושה חוץ מלפזר תקציבים על משכורות ועל העסקת מקורבים. איש בירדן אינו יכול להצביע על פרויקט מיוחד שהיא ביצעה מאז הוקמה כשלטענת ראשיה ישראל מסכלת כל ניסיון של ירדן לפתח את המחקר בתחום הגרעין…

בימים האחרונים נפוצו ידיעות על משכורות העתק של הבכירים ברשות שמגיעות לכ-45 אלף דולר בחודש – משכורת שהירדני הממוצע יכול רק לחלום עליה. נוכח גל הביקורת בייחוד בתקופה כלכלית קשה זו של קורונה יצא יו"ר הרשות פרופסור ח'אלד טוקאן לציבור בצורה די נדירה ושבר את שתיקתו. לדבריו, משכורתו כולל בונוסים אינה עולה על 5000 דינאר (7000 דולר) בחודש בעוד סגנו מקבל 4500 דינאר (6300 דולר) בחודש. טוקאן, שר לשעבר, גילה גם כי "מומחה פקיסטני" מקבל 3000 דינאר (4200 דולר) בחודש. עוד הוא מסר כי בסך הכול 350 עובדי הרשות מקבלים שכר כולל של 280 אלף דולר בחודש.

ברשתות לא התרשמו מהריאיון והדגישו כי כל ההבטחות של הרשות ובכלל זה הפקת חשמל מאנרגיה גרעינית כבר משנת 2020 לא מומשו כמו עוד הבטחות. אפשר לומר שעוד תוצאת לוואי של משבר קורונה היא שהירדנים דורשים יותר שקיפות מהרשויות בצל החשש שבעוד האזרח הפשוט משלם את מחיר המשבר, הבכירים ממשיכים לחגוג על חשבונו.

עקבה- היעד המועדף:

עקבה. היעד המועדף

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין  קרדיט לתמונה:כלכליסט