מסר ישראלי דרך רוסיה לצבא הסורי לפעול להפסקת ההתבססות האיראנית במזרח

משלחת של כוחות רוסיים, שכלל חמישה קצינים, נפגשה הערב, שבת, עם קציני ענפי הביטחון, סגן מפקד מפקדת צבא סוריה של מחוז דיר א-זור ומפקד דיביזיה 17 , בעיר אלבוכמאל באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור

פגישה בין קציני הכוחות הרוסים והמשטר הסורי באלבוכמאל

על פי המידע שהגיע לידי כתב סוכנות " STEP News " במזרח סוריה, נור אלג'אסם, הפגישה התמקדה בחיזוק נוכחותם של כוחות המשטר הסורי בתמיכה ישירה של רוסיה, והבאת תגבורת מכוחות ההגנה הלאומית ומגייס 5 לאזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור, במטרה להסיר את השליטה באזור מאחיזת המיליציות הנתמכות על ידי משמרות המהפכה האיראנים.

מסר ישראלי

הכוחות הרוסיים גם הבטיחו לתמוך בכוחות המשטר מבחינה צבאית ולוגיסטית כדי לחזור ולהשתלט על אזור גבול עירק-סוריה מחד ולגרש את המיליציות האיראניות מאידך.

מקור יודע דבר מקרב הכוחות הרוסים אישר בפני סוכנות "STEP News" כי המשלחת הרוסית ביקרה באזור ,לאחר שיחות בין רוסיה לישראל, שם העבירה המשלחת את המסר הישראלי להנהגת כוחות המשטר הסורי בדיר א-זור.

המקור אמר כי הכוחות הרוסים הזהירו את ענפי הביטחון והפיקוד הצבאי בדיר א-זור מפני סכנת הנוכחות האיראנית מערבית לנהר הפרת ועל האפשרות שהקואליציה הבינלאומית תצא למבצע צבאי באזור נגד המיליציות האיראניות.

הוא הסביר כי המיליציות האיראניות שולטות באזורים הנשלטים על ידי כוחות המשטר הסורי בדיר א-זור ושולטות גם בשרשרת הפיקוד הצבאי באזור , ובשירותים האזרחיים, ויש מסמכים המוכיחים זאת בידי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב ומדינת ישראל.

המקור הצבאי ציין כי בתום הפגישה חזרו הכוחות הרוסים על אזהרתם בפני כוחות המשטר על הצורך להילחם במיליציות איראניות ולקחת את השליטה באזור  מידי האיראנים במהלך השנים הקרובות.

כתבה באותו נושא: