טורקיה הופכת לגורם משמעותי בשוק יצרניות הנשק לייצוא

חמש חברות טורקיות מכרו לאחרונה לתוניסיה ציוד צבאי בשווי של 150 מיליון דולר.

העסקאות כללו מל"טים מדגם Anka-S, נושאי כוח אדם משוריינים Kirpi, כלי רכב משוריינים של Ejder Yalcin, רכבי Katmerciler שונים ומערכות PV של Aselsan.

תוניסיה הזמינה כ -180 כלי רכב משוריינים ושישה מל"טים מדגם Anka A.

דווח כי מוצרים של התעשיה הצבאית הטורקית החלו לעשות את דרכם למדינות אפריקה, והם כללו כלי רכב מתוצרת  Kirpi ללוב וסומליה ורכבי Katmerciler לאוגנדה. ומשוריינים מתוצרת Ejder Yalcin לאוגנדה.

טורקיה הפכה לאחת מארבע יצואניות הנשק המתעוררות יחד עם ברזיל, דרום קוריאה ואיחוד האמירויות הערביות. והשוק העיקרי שלהן הוא במדינות אפריקה, אסיה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון.

Turkey: Which countries export arms to Turkey? - BBC News

תעשיית הנשק הטורקית עדיין תלויה בטכנולוגיה זרה. לדוגמא, היא מפתחת טנק חדש Altay ומטוס קרב מדגם  TF-X, אך שני הפרויקטים תלויים ביכולתה של טורקיה לייבא רכיבי מפתח כגון מנועים וחיישנים.

Turkey's Defense Industry in the Covid Age

עקב מגבלות הייבוא מארה"ב טורקיה החלה בפרויקטים של פיתוח משותפים עם אוקראינה ובריטניה על מנת לעקוף את המגבלות הייבוא שלה  להשיג עצמאות אמתית בתחום האספקה ​​הצבאית. גם מדיניות חוזי רכישת הנשק עשויים להשתנות, מכיוון שלעתים טורקיה קובעת העברת טכנולוגיה כתנאי לרכישת נשק, כפי שקרה במערכות פטריוט / S-400. הווי אומר אמנם טורקיה קונה את המערכות הראשונות אך מתנה בקניית רישיונות ייצור של אותן מערכות על פי טכנולוגיה שתימכר להם.

Turkey as a Rising Actor in Global Arms Exports - Politics Today