מחקר ישראלי: החיסון של פייזר כה עוצמתי עד שהמתחסן לא ידביק אחרים

מחקר שנערך בישראל מצביע על כך שאנשים שקיבלו את החיסון של חברת פייזר / BioNTech נגד נגיף הקורונה מפתחים תגובה חיסונית חזקה משמעותית לעומת אלו שנרפאו ממנו לאחר שנדבקו.

החוקרים הישראלים סבורים כי התגובה החיסונית שמפתחים המחוסנים הוא כה עוצמתי עד שהוא עשוי למנוע מהם , לחלוטין , להדביק אחרים בנגיף הקורונה , אם כי יש צורך בנתונים נוספים כדי להוכיח את הטענות.

חוקרים מהמרכז הרפואי שיבא בתל אביב חקרו את התגובה החיסונית אצל 102 אנשי צוות בית החולים שקיבלו את זריקות החיסון של חברת פייזר / ביו-נטק.

החוקרים מצאו כי 100 אנשים פיתחו עד פי 20 יותר נוגדנים ,בתוך שבוע, מאלו ששרדו את המחלה לאחר שנדבקו ועברו מופע חמור של המחלה.

מתוך שני האנשים שלא פיתחו נוגדנים, האחד הוא אדם עם פגיעה חיסונית. ואילו אצל האדם השני עדיין לא נמצא הסבר מדוע הוא לא פיתח נוגדנים . בית החולים עדיין בודק וחוקר את העניין.

ככל שמספר הנוגדנים גבוה יותר, כך קשה יותר לנגיף להדביק תאים ולהישתכפל מספיק כדי שאנשים מחוסנים ידביקו אחרים.

זו התיאוריה עד כה, וזה רק מחקר ראשוני.

"לאנשים שקיבלו את שתי המנות של החיסון יש רמות של נוגדנים שנע בין שש ל -59. אלה ערכים גבוהים, וזה מעודד, וסביר להניח שאנשים אלה לא יהיו נשאים או מדבקים, אם כי זה עדיין לא מסקנה ישירה. " – כך  פרופסור גילי רגב-יוחאי אמרה בתדרוך תקשורתי ביום שני.

"תוצאות הסקר תואמות את הניסוי של פייזר ואף טובות מהצפוי", הוסיפה. "אני מצפה שתוצאות הסקר של שאר העובדים המשתתפים יהיו דומות. בהחלט יש סיבה לאופטימיות. "

תמונה