נאום הפרידה המלא לאומה של הנשיא טראמפ

חברי האמריקנים: לפני ארבע שנים פתחנו במאמץ לאומי גדול לבנות מחדש את ארצנו, לחדש את רוחה ולהשיב את נאמנותה של ממשלה זו לאזרחיה. בקיצור, יצאנו למשימה להפוך את אמריקה לשוב נהדרת – לכל האמריקאים.

כשאני מסיים את כהונתי כנשיא 45 של ארצות הברית, אני עומד לפניך גאה באמת במה שהשגנו יחד. עשינו את מה שבאנו לכאן לעשות – וכל כך הרבה יותר.

השבוע אנו חונכים ממשל חדש ומתפללים להצלחתה בשמירה על ביטחון ובריחתה של אמריקה. אנו מבקשים את איחולינו ואנחנו רוצים שיהיה להם מזל – מילה חשובה מאוד.

אני רוצה להתחיל להודות לכמה אנשים מדהימים שאיפשרו את המסע המדהים שלנו.

ראשית, הרשה לי להביע את תודתי המדהימה על אהבתה ותמיכתה של הגברת הראשונה המרהיבה שלנו, מלניה. תן לי לחלוק את הערכתי העמוקה ביותר לבתי איוונקה, חתני ג'ארד, ולברון, דון, אריק, טיפאני ולארה. אתה ממלא את עולמי באור ובשמחה.

אני רוצה להודות גם לסגן הנשיא מייק פנס, לאשתו הנפלאה קארן ולכל משפחת פנס.

תודה גם לרמטכ"ל שלי, מארק מדוז; החברים המסורים של צוות הבית הלבן והקבינט; וכל האנשים המדהימים ברחבי הממשל שלנו ששפכו את ליבם ונפשם כדי להילחם למען אמריקה.

אני גם רוצה להודות לרגע לקבוצת אנשים יוצאת דופן באמת: השירות החשאי של ארצות הברית. משפחתי ואני לנצח נהיה בחובות שלך. תודתי העמוקה גם לכולם במשרד הצבאי של הבית הלבן, לצוותים של ימית אחת וחיל האוויר הראשון, כל אחד מחברי הכוחות המזוינים, ואכיפת החוק הממלכתית והמקומית בכל רחבי ארצנו.

יותר מכל אני רוצה להודות לעם האמריקני. לכהן כנשיא שלך היה כבוד שלא ניתן לתאר. תודה על הזכות יוצאת הדופן הזו. וזה מה שזה – זכות גדולה וכבוד גדול.

אסור לנו לשכוח שלמרות שאמריקאים יהיו תמיד עם חילוקי הדעות שלנו, אנחנו עם של אזרחים מדהימים, הגונים, נאמנים ואוהבי שלום, שכולם רוצים שמדינתנו תשגשג ותפרח ותהיה מאוד מאוד מצליחה וטובה. אנחנו אומה מפוארת באמת.

כל האמריקנים נחרדו מההתקפה על הקפיטול שלנו. אלימות פוליטית היא התקפה על כל מה שאנו מוקירים כאמריקאים. לעולם אי אפשר לסבול את זה.

עכשיו יותר מתמיד, עלינו להתאחד סביב הערכים המשותפים שלנו ולהתעלות מעל השבל המפלגתי, ולזייף את גורלנו המשותף.

לפני ארבע שנים הגעתי לוושינגטון כגורם החוץ האמיתי היחיד שאי פעם זכה בנשיאות. לא ביליתי את הקריירה שלי כפוליטיקאי, אלא כבנאי שמסתכל על קו הרקיע הפתוח ומדמיין אינסוף אפשרויות. התמודדתי לנשיאות כי ידעתי שיש פסגות חדשות ענקיות לאמריקה שרק מחכות להיות מוגדלת. ידעתי שהפוטנציאל של האומה שלנו הוא חסר גבולות כל עוד שמנו את אמריקה במקום הראשון.

אז השארתי מאחוריי את חיי הקודמים ונכנסתי לזירה קשה מאוד, אך בכל זאת לזירה, עם כל מיני פוטנציאל אם נעשה כראוי. אמריקה נתנה לי כל כך הרבה, ורציתי להחזיר משהו.

יחד עם מיליוני פטריוטים חרוצים ברחבי הארץ הזו, בנינו את התנועה הפוליטית הגדולה ביותר בתולדות ארצנו. בנינו גם את הכלכלה הגדולה ביותר בתולדות העולם. זה היה על "אמריקה ראשונה" מכיוון שכולנו רצינו להפוך את אמריקה לגדולה שוב. החזרנו את העיקרון שקיימת אומה כדי לשרת את אזרחיה. האג'נדה שלנו לא הייתה על ימין או שמאל, לא על רפובליקנים או דמוקרטים, אלא על טובת אומה, וזה אומר האומה כולה.

בעזרת התמיכה והתפילות של העם האמריקני השגנו יותר ממה שמישהו חשב שאפשר. איש לא חשב שאפשר אפילו להתקרב.

העברנו את החבילה הגדולה ביותר של הורדת מיסים ורפורמות בהיסטוריה האמריקאית. קיצצנו יותר תקנות להרוג עבודה ממה שממשל כלשהו עשה בעבר. תיקנו את עסקאות הסחר השבורות שלנו, פרשנו מהשותפות הנוראית בין האוקיאנוס השקט ומהסכם האקלים הבלתי אפשרי של פריז, ניהלנו משא ומתן מחדש על הסכם החד-צדדי של דרום קוריאה, והחלפנו את NAFTA ב- USMCA פורצת הדרך – זו מקסיקו וקנדה – עסקה שעובדה. מאוד מאוד טוב.

כמו כן, וחשוב מאוד, הטענו מכסים היסטוריים ומונומנטליים על סין; ביצעה עסקה נהדרת עם סין. אבל לפני שהדיו בכלל היה יבש, אנחנו וכל העולם נפגענו מנגיף סין. יחסי הסחר שלנו השתנו במהירות, מיליארדים ומיליארדי דולרים זרמו לארצות הברית, אך הנגיף אילץ אותנו ללכת לכיוון אחר.

העולם כולו סבל, אך אמריקה עברה על מדינות אחרות בצורה כלכלית טובה יותר בגלל הכלכלה המדהימה שלנו והכלכלה שבנינו. ללא היסודות והבסיסים זה לא היה מסתדר ככה. לא יהיו לנו כמה מהמספרים הטובים ביותר שהיו לנו אי פעם.

כמו כן, פתחנו את משאבי האנרגיה שלנו והפכנו ללא ספק ליצרנית מספר אחת בעולם של נפט וגז טבעי. באמצעות מדיניות זו, בנינו את הכלכלה הגדולה ביותר בתולדות העולם. אישרנו מחדש את יצירת המשרות של אמריקה והשגנו אבטלה נמוכה בשיא של אפריקאים אמריקאים, אמריקאים היספנים, אמריקאים אסייתיים, נשים – כמעט כולם.

ההכנסות זינקו, השכר עלה, החלום האמריקאי הוחזר, ומיליונים הוסרו מעוני רק בעוד כמה שנים קצרות. זה היה נס. שוק המניות קבע שיא בזה אחר זה, עם 148 שיאים בבורסה בתקופה קצרה זו, והגביר את הפנסיות והפנסיות של אזרחים חרוצים בכל רחבי מדינתנו. 401 (k) s הם ברמה שמעולם לא היו בה. מעולם לא ראינו מספרים כמו שראינו, וזה לפני המגיפה ואחרי המגפה.

בנינו מחדש את בסיס הייצור האמריקני, פתחנו אלפי מפעלים חדשים והחזרנו את המשפט היפה: "תוצרת ארה"ב."

כדי לשפר את חיי המשפחות העובדות, הכפלנו את זיכוי המס על ילדים וחתמנו על הרחבת המימון הגדול ביותר אי פעם לטיפול ופיתוח ילדים. הצטרפנו למגזר הפרטי כדי להשיג התחייבויות להכשיר יותר מ -16 מיליון עובדים אמריקאים לעבודות המחר.

כאשר העם שלנו נפגע מהמגפה הנוראה, לא ייצרנו אחד, אלא שני חיסונים במהירות שיא, ועוד יבואו במהירות. הם אמרו שאי אפשר לעשות את זה אבל אנחנו עשינו את זה. הם קוראים לזה "נס רפואי", וזה מה שהם מכנים זאת כרגע: "נס רפואי".

ממשל אחר היה לוקח 3, 4, 5, אולי אפילו עד 10 שנים לפתח חיסון. עשינו בתשעה חודשים.

אנו מתאבלים על כל החיים שאבדו, ומתחייבים לזכרם למחוק את המגפה האיומה הזו אחת ולתמיד.

כאשר הנגיף גבה את מחירו האכזרי בכלכלת העולם, התחלנו את ההתאוששות הכלכלית המהירה ביותר שראתה מדינתנו. העברנו כמעט 4 טריליון דולר בהקלה כלכלית, חסכנו או תמכנו ביותר מ- 50 מיליון משרות, וקיצצנו את שיעור האבטלה במחצית. אלה מספרים שמדינתנו מעולם לא ראתה.

יצרנו בחירה ושקיפות בתחום הבריאות, עמדנו מול הפארמה הגדולה בכל כך הרבה דרכים, אך במיוחד במאמצינו להוסיף סעיפי מדינות מועדפות, שיעניקו לנו את מחירי תרופות המרשם הנמוכות ביותר בעולם.

עברנו את VA Choice, VA אחריות, זכות לניסיון, ורפורמה בציון הפלילי.

אישרנו שלושה שופטים חדשים של בית המשפט העליון של ארצות הברית. מיננו כמעט 300 שופטים פדרליים לפרש את החוקה שלנו ככתובה.

במשך שנים הפציר העם האמריקני בוושינגטון להבטיח סופית את גבולות האומה. אני שמח לומר שענו על התחינה ההיא והשגנו את הגבול הבטוח ביותר בתולדות ארה"ב. הענקנו לסוכני הגבול האמיצים שלנו ולקציני ICE הרואיים את הכלים הדרושים להם כדי לבצע את עבודתם טוב יותר ממה שעשו אי פעם, וכדי לאכוף את החוקים שלנו ולשמור על ביטחון אמריקה.

אנו משאירים בגאווה את הממשל הבא עם אמצעי הביטחון הגבוליים החזקים והחזקים ביותר שהוכנסו אי פעם. זה כולל הסכמים היסטוריים עם מקסיקו, גואטמלה, הונדורס ואל סלבדור, יחד עם יותר מ -450 מייל של חומה חדשה וחזקה.

החזרנו את הכוח האמריקני בבית ואת ההנהגה האמריקאית בחו"ל. העולם מכבד אותנו שוב. בבקשה אל תאבד את הכבוד הזה.

החזרנו את ריבונותנו בכך שהתייצבנו נגד אמריקה באו"ם ופרשנו מהעסקאות הגלובליות החד-צדדיות שמעולם לא שימשו את האינטרסים שלנו. ומדינות נאט"ו משלמות כעת מאות מיליארדי דולרים יותר מאשר כשהגעתי לפני כמה שנים. זה היה מאוד לא הוגן. שילמנו את העלות עבור העולם. עכשיו העולם עוזר לנו.

ואולי החשוב מכל, עם כמעט 3 טריליון דולר, בנינו מחדש את הצבא האמריקני – כולם תוצרת ארה"ב. השקנו את הסניף החדש הראשון של כוחות הצבא של ארצות הברית מזה 75 שנה: כוח החלל. ובאביב שעבר עמדתי במרכז החלל קנדי בפלורידה וראיתי איך אסטרונאוטים אמריקאים חוזרים לחלל ברקטות אמריקאיות לראשונה זה הרבה מאוד שנים.

חידשנו את הבריתות שלנו וריכזנו את אומות העולם לעמוד מול סין כמו שמעולם לא הייתה.

חיסלנו את ח'ליפות דאעש וסיימנו את חייו האומללים של מייסדו ומנהיגו, אל בגדדי. עמדנו מול המשטר האיראני המדכא והרגנו את המחבל הבכיר בעולם, הקצב האיראני קאסם סלימאני.

זיהינו את ירושלים כבירת ישראל והכרנו בריבונות ישראל על רמת הגולן.

כתוצאה מהדיפלומטיה הנועזת והריאליזם העקרוני שלנו, השגנו סדרה של עסקאות שלום היסטוריות במזרח התיכון. איש לא האמין שזה יכול לקרות. הסכמי אברהם פתחו את הדלתות לעתיד של שלום והרמוניה, לא אלימות ושפיכות דמים. זהו שחר של מזרח תיכון חדש ואנחנו מחזירים את חיילינו הביתה.

אני גאה במיוחד להיות הנשיא הראשון מזה עשרות שנים שלא פתח במלחמות חדשות.

מעל הכל, אישרנו מחדש את הרעיון המקודש שבאמריקה, הממשלה עונה לעם. האור המנחה שלנו, כוכב הצפון שלנו, ושכנוענו הבלתי מעורער היה שאנחנו כאן כדי לשרת את אזרחי היומיום האצילים של אמריקה. נאמנותנו אינה לאינטרסים המיוחדים, לתאגידים או לגופים גלובליים; זה לילדים שלנו, לאזרחים שלנו ולאומה שלנו עצמה.

כנשיא, בראש סדר העדיפויות שלי, הדאגה המתמדת שלי, תמיד היו האינטרסים של עובדים אמריקאים ומשפחות אמריקאיות. לא חיפשתי את הדרך הקלה ביותר; ללא ספק, זה היה הכי קשה. לא חיפשתי את הדרך שתקבל הכי פחות ביקורת. לקחתי על עצמי את הקרבות הקשים, את הקרבות הקשים ביותר, את הבחירות הקשות ביותר כי זה מה שבחרת בי לעשות. הצרכים שלך היו המוקד הראשון שלי ולא מסכן.

אני מקווה שזו תהיה המורשת הגדולה ביותר שלנו: יחד, אנו מחזירים את העם האמריקני לאחראי על מדינתנו. החזרנו את השלטון העצמי. החזרנו את הרעיון שבאמריקה אף אחד לא נשכח, כי כולם חשובים ולכולם יש קול. נאבקנו על העיקרון שכל אזרח זכאי לכבוד שווה, יחס שווה ושוויון זכויות מכיוון שכולנו שווים על ידי אלוהים. כל אחד זכאי להתייחס אליו בכבוד, להשמיע את קולו ולהקשיב לממשלתו. אתה נאמן למדינתך, והממשל שלי תמיד היה נאמן לך.

פעלנו לבניית מדינה בה כל אזרח יכול למצוא עבודה נהדרת ולפרנס את משפחותיהם הנפלאות. נלחמנו למען הקהילות בהן כל אמריקאי יכול להיות בטוח ובתי ספר בהם כל ילד יכול ללמוד. קידמנו תרבות שבה החוקים שלנו יתקיימו, גיבורינו יכובדו, ההיסטוריה שלנו נשמרה ואזרחים שומרי חוק לעולם אינם מובנים מאליהם. האמריקאים צריכים לקחת סיפוק אדיר מכל מה שהשגנו יחד. זה מדהים.

עכשיו, כשאני עוזב את הבית הלבן, הרהרתי בסכנות המאיימות על הירושה שלא תסולא בפז שכולנו חולקים. כאומה החזקה בעולם, אמריקה מתמודדת עם איומים ואתגרים מתמידים מחו"ל. אך הסכנה הגדולה ביותר העומדת בפנינו היא אובדן אמון בעצמנו, אובדן אמון בגדולתם הלאומית. עם חזק רק כמו רוחו. אנחנו דינמיים כמו הגאווה שלנו. אנחנו רק תוססים כמו האמונה שפועמת בליבם של עמנו.

שום אומה לא יכולה לשגשג זמן רב המאבדת אמון בערכים, בהיסטוריה ובגיבורים שלה, שכן אלה הם המקורות של אחדותנו וחיוניותנו.

מה שאיפשר תמיד לאמריקה לנצח ולנצח את האתגרים הגדולים של העבר היה אמונה לא מסירה ולא מבוישת באצולה של ארצנו וייעודה הייחודי בהיסטוריה. אסור לנו לאבד את ההרשעה הזו לעולם. לעולם אסור לנו לזנוח את אמונתנו באמריקה.

המפתח לגדולה הלאומית טמון בקיום והנחלת הזהות הלאומית המשותפת שלנו. פירוש הדבר להתמקד במשותף: המורשת שכולנו חולקים.

במרכז מורשת זו עומדת גם אמונה חזקה בביטוי חופשי, חופש ביטוי ודיון פתוח. רק אם נשכח מי אנחנו ואיך הגענו לכאן, נוכל אי פעם לאפשר לצנזורה פוליטית ולהופיע ברשימה השחורה באמריקה. זה אפילו לא חושב. השבתת דיון חופשי ופתוח מפרה את ערכי הליבה שלנו ואת המסורות המתמשכות ביותר.
באמריקה איננו מתעקשים על קונפורמיות מוחלטת ולא אוכפים חרדים קשיחים וקודי דיבור עונשיים. אנחנו פשוט לא עושים את זה. אמריקה היא לא עם ביישן של נשמות מאולפות שצריך להיות מוגן ומוגן מפני מי שאנחנו לא מסכימים איתם. זה לא מי שאנחנו. זה לעולם לא יהיה מי שאנחנו.

במשך כמעט 250 שנה, מול כל אתגר, האמריקאים זימנו תמיד את אומץ לבנו, את הביטחון ואת עצמאותנו העזה. אלה התכונות המופלאות שהביאו פעם מיליוני אזרחים יומיומיים לצאת לחוצה יבשת פראית ולגלף חיים חדשים במערב הגדול. הייתה זו אותה אהבה עמוקה לחופש ה 'שלנו, שהכריח את חיילינו לקרב והאסטרונאוטים שלנו לחלל.

כשאני חושב על ארבע השנים האחרונות, תמונה אחת עולה במוחי מעל לכל האחרים. בכל פעם שנסעתי לאורך כל המסלול, היו שם אלפי ואלפי אנשים. הם יצאו עם משפחותיהם כדי שיוכלו לעמוד כשעברנו, ולהניף בגאווה את הדגל האמריקני הנהדר שלנו. זה מעולם לא הצליח לרגש אותי עמוקות. ידעתי שהם לא סתם יצאו להראות את תמיכתם בי; הם יצאו להראות לי את תמיכתם ואהבתם לארצנו.

זו רפובליקה של אזרחים גאים המאוחדים על ידי האמונה הרווחת שלנו באמריקה היא האומה הגדולה ביותר בכל ההיסטוריה. אנחנו, ועלינו להיות תמיד, ארץ של תקווה, של אור ותפארת לכל העולם. זו הירושה היקרה שעלינו לשמור עליה בכל סיבוב.

בארבע השנים האחרונות עבדתי לעשות בדיוק את זה. מאולם גדול של מנהיגים מוסלמים בריאד ועד כיכר גדולה של אנשים פולנים בוורשה; מקומת האסיפה הקוריאנית אל הדוכן באסיפה הכללית של האו"ם; ומהעיר האסורה בבייג'ינג לצלו של הר ראשמור, נלחמתי בשבילך, נלחמתי למען משפחתך, נלחמתי למען מדינתנו. מעל הכל נלחמתי למען אמריקה וכל מה שהיא מייצגת – וזה בטוח, חזק, גאה וחופשי.

עכשיו, כשאני מתכונן להעביר את השלטון לממשל חדש בצהריים ביום רביעי, אני רוצה שתדע שהתנועה שהקמנו רק מתחילה. מעולם לא היה דבר כזה. האמונה כי אומה חייבת לשרת את אזרחיה לא תתדלדל אלא תתחזק רק ביום.

כל עוד העם האמריקני מחזיק בליבו אהבה עמוקה ומסורה לארץ, אין שום דבר שהעם הזה לא יכול להשיג. הקהילות שלנו ישגשגו. העם שלנו יהיה משגשג. המסורות שלנו יוקירו. אמונתנו תהיה חזקה. ועתידנו יהיה בהיר מתמיד.

אני יוצא מהמקום המלכותי הזה עם לב נאמן ומשמח, רוח אופטימית וביטחון עליון שעבור ארצנו ועבור ילדינו, הטוב ביותר שעוד יבוא.

תודה, ופרידה. אלוהים יברך אותך. אלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה.

קרדיט לתרגום : "אקטואלי" – חבר פורום רוטר