ראש ממשלת סוריה: " 7 מכליות איראניות עמוסות נפט יורטו בדרכן אלינו "

נמנע מ-7 מכליות נפט איראניות להגיע על מטענן לנמל סורי. 2 מכליות לא הגיעו כי בוצע עליהן "מתקפות טרור"

ביירות, לבנון (13:20) – ראש ממשלת סוריה חוסין ארנוס – Hussein Arnous הודיע ​​ביום ראשון כי שבע מכליות נפט איראניות יורטו בדרך לרפובליקה הערבית הסורית.

Arnous: The 'woe' to those who mess with the livelihood of the Syrian  citizen

לדברי ארנוס, שניים ממכליות הנפט יורטו בים סוף, מה שהוביל ל-"עיכוב הגעתם במשך יותר מחודש, וכתוצאה מכך בית הזיקוק בבניאס הפסיק את הייצור והתפתח מחסור חמור הנפט שהיה נדרש בכדי לענות על צרכי המדינה. "

ארנוס לא הזכיר מי אחראי ל-"פיגועי הטרור " שעיכבו את הגעתם של שניים ממכליות הנפט, אך לדבריו, בחודש האחרון יורטו חמש מכליות נפט אחרות, מה שגרם לסוריה לעמוד בפני מחסור נוסף בדלק.

ראש הממשלה אמר, כפי שדיווחה סוכנות רויטרס, כי לסוריה אין ברירה אלא לייבא נפט גולמי נוסף כדי לכסות את מחסור בדלק אצלם, תוך שהוא האשים במחסור את הסנקציות שהובילו ארה"ב נגד הרפובליקה הערבית הסורית. "הפכנו תלויים בנפט מיובא והשתמשנו במטבע חוץ בכמויות גדולות כדי לשלם עבור מוצרי נפט", אמר ארנוס לחברי הבית בנאומו בפני הפרלמנט.

מאז תחילת כניסתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתפקידו, ממשלו ביקש למנוע משלוחי נפט איראניים למדינות כמו סוריה וונצואלה, למרות מחאות מטהרן על חופש השייט.

בשנת 2020 הודיעה ארה"ב כי תפסה מכלית נפט איראנית שאמורה הייתה להגיע לוונצואלה; והיא הובלה לאחר מכן לנמל ליד חופי טקסס. יש לציין כי איראן הכחישה כי הספינה שייכת למדינתה, והוסיפה כי התכולה בספינה כבר נרכשה והיא כבר לא שייכת אליה כאשר נתפסה.

Big explosion caused by ‘external source’ hits British oil tanker off Saudi coast