לאמריקאים היה מידע מודיעיני מוקדם לירי הטילים ארוכי הטווח האיראנים

ביירות, לבנון (12:45 בבוקר) – לפחות שני טילים שנורו על ידי כוחות הצבא האיראניים נפלו במרחק של כ -100 מייל מספינת מלחמה אמריקאית באזור צפון האוקיאנוס ההודי, כך דיווחה פוקס ניוז ביום שבת.

רשת פוקס ניוז האמריקאית שציטטה בכיר אמריקאי שהעדיף להשאר בעילום שם, דיווחה כי שני הטילים נחתו במרחק של 100 קילומטרים מקבוצת הקרב של נושאות המטוסים נימיץ האמריקאית, כשאחד הטילים נוחת 20 קילומטרים מהם.

גורמים אמריקאים רשמיים טענו עוד שלפחות אחד הטילים נחת כ-20 ק"מ מספינה מסחרית אך סירב לתת פרטים נוספים על הספינה בטענה שיש לכבד את פרטיות המידע אודות הספינה האזרחית.

הפקידים ביקשו להשאר בעילום שם כשם דנים בנושאי מודיעין רגישים.

רשת החדשות האמריקאית ציינה כי הטילים האיראניים נפלו בסמיכות מסוכנת לספינת סוחר באוקיאנוס ההודי, ובמרחק של כ -100 קילומטרים מנושאת המטוסים האמריקאית 'נימיץ' ".

"חיכינו לשיגור הטיל", אמר אחד הבכירים האמריקאים, "אך היה חשש עד כמה קרוב איראן מוכנה לדחוף את מעטפת האיום. עם זאת, למרות שהטילים נפלו במרחק של 100 קילומטרים מספינות המלחמה האמריקאיות,אירוע זה אינו גרם לדאגה, מכיוון שזה עדיין נחשב למרחק רב".

כוחות הצבא האיראניים פתחו השבוע בתרגילים צבאיים רחבי היקף בכמה חלקים של הרפובליקה האיסלאמית, ובמהלך התרגיל איראן  הפגינה את כוחה הצבאי באמצעות שימוש במזל"טים, ספינות וטילים.

נושאת המטוסים נימיץ הנמצאת כרגע באוקיינוס ההודי:

US aircraft carrier and warships move into Persian Gulf region

קרדיט לתמונה: הצי האמריקאי