הסנקציות כואבות עד מאוד: איראן מסלימה את איומיה לנוכח האתגר הגרעיני

איראן בונה ,במחשבה תחילה , את מערך הלחץ על הנשיא הנכנס – ג'ו ביידן , ושולחת ,בצרורות, עוד ועוד בכירים מהשלטון להפריח לאוויר עוד ועוד הצהרות מתלהמות שכל כולם מצביעים כי אם ממשל ביידן לא יגיע במהירות להסכם שבמסגרתו יוסרו הסנקציות החונקות , איראן תשלים את מרוצה לפצצה גרעינית , שהרבה מומחים צעריכים כי הוא נמצא כבר במטווחי יד מהם.

לאחרונה , הצהיר בכיר איראני אחר כי לאיראן יש את כל הכלים להעשיר את האורניום שברשותה לרמה של 90 אחוז, שזה אומר שרק החלטה של המנהיג העליון לסיים את המרוץ לפצצה גרעינית עומדת בין הגשמת החלום של שלטון האייטולות לשים יד על פצצה גרעינית שתהווה למעשה תעודת ביטוח להשרדותו למרות התנגדות רוב תושבי איראן להם .

UN nuclear watchdog has 'serious concern' at Iran denying inspections

בהתבטאות אחרת אמר היום, יום שבת , חבר פרלמנט איראני אחר כי "איראן תגרש את פקחי "כלבי משמר הגרעין של האו"ם" – United Nations nuclear watchdog inspectors  אלא אם כן יוסרו הסנקציות עד המועד האחרון של ה- 21 בפברואר, כפי  שהוגדר על ידי הפרלמנט האיראני הנשלט על ידי מצדדי הקו הנוקשה" .

הפרלמנט העביר בחודש נובמבר חוק המחייב את הממשלה לעצור את הבדיקות באתרי הגרעין שלה על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ולהגביר את העשרת האורניום מעבר למגבלה ,שנקבעה במסגרת הסכם הגרעין של טהראן ב -2015, אם לא יוקלו הסנקציות.

"על פי החוק, אם האמריקנים לא יפסיקו את הסנקציות הכספיות, הבנקאיות והנפט עד ליום 21 בפברואר, אנו בהחלט הולכים לגרש את פקחי סבא"א מהארץ ובהחלט נסיים את היישום מרצון של הפרוטוקול הנוסף", אמר חבר הפרלמנט אחמד אמירבאדי פרחאני – Ahmad Amirabadi Farahani .