אנשיה נחנקים … ואיראן מוציאה כסף על ארגונים ומליציות שמחוץ לאיראן

"התערבות זרה איראנית באזור, באמצעות המיליציות, בהן היא תומכת, בין במישרין ובין בעקיפין, באמצעות סיוע ופתיחת בתי ספר ועמותות מקדמים את תורת השיעה של משמר המהפכה האיראני" – כך הודיע מוחמד רזא נקדי, עוזר המתאם במשמרות המהפכה, ומוסיף כי ארצו השקיעה 17 מיליארד דולר זה למעלה משלושים שנה על פעילויות הגנה ותרבות באזור.
"כשקאסם סולימאני מפקד כוח קודס לשעבר נכנס למלחמות באזור, כולם האשימו וקיללו, אבל עכשיו אנחנו אומרים שנסענו לסוריה ונלחמנו בה כמגיני הר הבית" – כך ציטטו את נקדי אמצעי התקשורת המקומיים באיראן היום ,יום ראשון.
הוא גם הודה כי המליציות השיעיות בתחילה הסתירו את מתיהם בסוריה , ואמרו כי הם נהרגו במערב איראן. והוסיף: "כמובן שלא שיקרנו, כי סוריה הייתה גם במערב המדינה, כעת איראן חווה משבר כלכלי כבד שהוחמר על ידי המגפה של הקורונה, והסנקציות האמריקניות שהתחזקו, מאז פרישתו של נשיא ארה"ב מהסכם הגרעין בשנת 2018, ואימוץ מחדש מדיניות של לחץ מרבי כלפי טהרן".
גל שביתות עובדים פגע באיראן בקיץ שעבר, וכלל כמה מגזרים ומפעלים שונים, כולל מתחם תעשיית קני הסוכר ותעשיית הנפט והגז, כדי לדרוש ליישם את חוק סיווג המשרות ואת תשלום שכרם וההטבות שנחתמו בהסכם.
סיסמאות לעיתים קרובות מועברות במהלך הפגנות הקוראות להוציא כספי מדינה בבית, במקום לייצא אותן למיליציות בעירק, בלבנון ובמקומות אחרים. קריאות נגד מתן כסף לחמאס עלו גם בהפגנות.

 

Iran Extreme Poverty: Wealth Is in the Hands of 10 Percent of Society - Iran Focus

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב