הפנטגון מאתר הכנות צבאיות לפגיעה בכוחות צבא ארה"ב בעיראק

הפנטגון מאשר : הערכות מוגברת של מספר מיליציות בעיראק לקראת תקיפה אפשרית 

בכיר בפנטגון מאשר לכתב רשת הטלביזיה האמריקאית – CNN כי ישנם מספיק אינדיקטורים מטרידים של הכנות למתקפות פוטנציאליות של מיליציות איראניות בעיראק.

"זה בהחלט מדאיג", אמר אחד הבכירים ל- CNN.

" יש לנו מספר אינדיקציות לכך שנערכות הכנות לתקיפות כוחותיינו בשטח של מספר מיליציות איראניות. אנו מודעים לכך וערוכים היטב ."

הבכיר סרב לפרט למסור פרטים ספציפיים בשל האופי הרגיש של המודיעין אך אמר כי הנשק הדרוש לביצוע הפיגועים ע"י קבוצות אלו כבר נמצא בעירק, וציין כי המיליציות מתחמשות באופן לא שגרתי ומאחסנים מלאי של רקטות וטילים. אמנם אין אינדיקציות ספציפיות לכך שהתקבלה החלטה כלשהי לתקוף, אך הבכיר אמר כי ההכנות נערכו בימים האחרונים וגם בעת הזאת .

גנרל קנת' פרנק מקנזי ג'וניור , מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית – " אנו מזהים רצון ממשי למשטר האיראני לנקום את מותו של הגנרל קאסם סולימאני".

המשטר מטיל ספק בנחישותנו להגיב . בעבר התקיפה של סולימאני הוכיחה זאת וגם אז הם לא חשבו שנוכל לקבל החלטות נכונות כדיי להגן על כוחותיינו.

אני חושב שהאירועים שהובילו לפניי חיסולו של סולימאני ממחישים את הנקודה. " – כך מסר מקנזי בראיון שנערך היום (ראשון) בנוכחות קבוצה קטנה של עיתונאים.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר כי התוצאה ,במקרה של תקיפה נגד האמריקאים, תהיה עוד קשה יותר. האמריקאים יעשו תצוגת תכלית של אמל"ח ויכולות כבעבר כשהמסר הוא גם לרוסים והסינים ובטח לאיראנים.

תמונה

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב