מבזקי חדשות ליום 28-12-2020. מתעדכן

*- ג'יהדיסטים בכירים שחוסלו במהלך שנת 2020 : 

*- אישים בעולם הערבי שמתו במהלך שנת 2020: חוסני מוברק , קאסם סולימני , פחריזדה , סעיב עריקאת, וליד אלמועלם , קבוס בן סעיד ועוד.

*- חסן נסראללה, מנהיג קבוצת הטרור חיזבאללה בלבנון טוען: חיסולם של קאסם סלימאני ואבו מהדי מוהנדס, בוצע בשיתוף פעולה של ארה"ב סעודיה וישראל.
מה שאומר ששלוש מדינות אלה יענשו בנקמה המתוכננת.

*- נסראללה מכחיש את הפרסום שיחידה של הקומנדו הימי הישראלי פעלה בחוף ג'יה.

*- נסראללה: ערב הסעודית הציעה לאמריקנים לשלם את מלוא עלות המלחמה אם היא תחסל אותי.

*- נסראללה: האמריקנים הסכימו לבקשה הסעודית להתנקש בחיי וישראל תממש אותה.

*- על פי אל-חוררה: קאאני, מפקד כוח ה- IRGC קודס, בפגישה עם מנהיגים של המליציות ב- עיראק (אל-נג'בה, אסייב אל-אלל-האק, ספריו של האימאם עלי) ביקש מהם לתקוף עמדות של ארה"ב אם ארה"ב תתקוף את איראן.

*- הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה מודיעה על גידול בפעילותה של מיליציית טרור החות'ית הנתמכת על ידי המשטר האיראני במטרה להגביר הנחת מוקשים ימיים במימי מצרי באב אלמנדב  Baba_almandab ובים סוף.

*-כמה כלי תקשורת עירקיים מדווחים כי אתמול הוטסו 360 מנות דם מבסיס עלי אל-סאלם בכווית לבסיסי צבא אמריקניים (אלטג'י וויקטוריה) בעירק מחשש לנקמה מצד ארגוני ההתנגדות.

*- ביקורו של נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי בעיראק, שהיה אמור להתקיים בינואר הקרוב, נדחה.

*- זה כבר היום השני ברציפות, שקיימת פעילות מוגברת של מטוסי התדלוק
( שישה מטוסי תדלוק באוויר בו זמנית)של חיל האוויר האמריקני, המבצעים טיסות תעופה טקטיות ומיוחדות במרחב האווירי של עיראק ובמפרץ הפרסי
באותם אזורים, פועלים גם מטוסי סיור RC-135W  וכלי טיס E-11A BACN,

*- מומחה איראני: במידה ואיראן תשגר טילים או כטב"מים מתאבדים מעיראק לעבר ישראל ויהיו שם ההרוגים (ישראלים) אני אני לא שולל תגובה ישראלית בתוך שטח איראן. (אבו צאלח)

*- סוכנויות הידיעות האיראניות מדווחות על ביקור מעכשיו-לעכשיו של משלחת עיראקית בטהראן בראשות מוחמד אל-האשמי (הידוע בכינוי אבו-ג'יהאד) לבקשת ראש ממשלת עיראק. מי שיחטט מעט בארכיונים יגלה כי אבו-ג'יהאד היה מהיועצים החזקים של ראש ממשלת עיראק הקודם, עאדל עבדול מהאדי (שהתפטר בגלל הפגנות הענק לפני כשנה), וכי יש לו קשרים מצויינים באיראן, כולל ערוץ (כמעט) ישיר לחמנאי הודות ליחסים מאד קרובים שהיו לו עם קאסם סולימאני. כלומר, ראש-ממשלת עיראק הנוכחי, מוסטפה אל-קאדימי (יחסית פרו-אמריקאי), שולח משלחת חירום לאיראן בראשות אחד מאנשי הממשל שלו המקרובים ביותר לאיראן. זה בהחלט Big News . (ערוץ מזרח תיכון חדש).

*- אתר חדשות לבנוני – אלמודון – " התקיפה במרכז פיתוח הטילים במסיאף שבסוריה בשבוע שעבר, הוא מסר ברור לאיראן ולחיזבאללה, מתרבים הדיווחים מסוכנויות ביון מערביים וערבים המצביעים על כך שצפויים להתרחש אירועים ביטחוניים וצבאיים. ההתראות מופצות בכל מדינות האזור .

החשש מפני הידרדרות ביטחונית צבאית בלבנון בעקבות האפשרות כי ישראל מתכננת לתקוף אתרי חיזבאללה החדשים שעוסקים בפיתוח יכולות הטילים המדוייקים."

*- המיליציה השיעית הפרו-איראנית מאיימת לכרות את אוזני ראש הממשלה העיראקי. המתיחות בין מיליציות איראן לממשלת עיראק גוברת לקראת יום השנה לרצח קאסם סולימאני בבגדאד.

*- פריסת כוחות ביטחון נוספים באזור הירוק, להגנה על שגרירות ארה"ב בבגדאד, לפי גודל השיירה נראה שהם מתכוננים למשהו רציני, לאור האיומים מצד המליציות על אלקאזימי.

*- שר ההגנה הטורקי: חפטר ותומכיו ייחשבו כמטרות לגיטימיות, אם ינסו לתקוף את הכוחות הטורקים.

*- הדרישה לרכישות נשק בארה"ב שוברת שיא של שניי עשורים, בשנת 2020 על רקע הסגרים, פרעות, והבחירות לנשיאות . ה- FBI מדווח על ביקוש משמעותי שנתי הגדול ביותר מזה 20 שנה.

*- שאפו לביבי- קבל אות הצטיינות מהניוזוויק יוצא דופן בכתבה שכותרתה- " הגאונות שמאחורי מדיניות החוץ הישראלית – נורמליזציה עם האוייבים ומאחורי מלחמה שקטה".

*- רשת CNN, שציטטה את החוקרים בפרשת מכונית שהתפוצצה בנאשוויל, ציטטה: "נראה כי הפיצוץ נגרם על ידי מעשה התאבדות".

*- מצרים הבטיחה לפתוח מחדש את שגרירותה בלבנון בלי תנאים מוקדמים.