עיתון כוויתי חושף מתווה תגובה איראנית אפשרית לחיסולו של הגנרל סולימני

בשבוע הבא יתזכרו האיראנים  שנה לחיסולו של הגנרל קאסם סולימני מפקד כוח קודס  יחד עם אלמוהנדס מפקד מיליצית אלחשד אלשעבי העיראקית , בשדה התעופה של בגדד.

החיזבאללה טוען כיום כי חיסולו של סולימני בא אחרי שארה"ב לא הצליחה למנוע ממנו לגרום לפעילות שלה במזרח התיכון וכי הם העריכו שבלי לסלק אותו מהזירה הנזקים רק ילכו ויגדלו.

ליום זה נחשף סרטון חדש המראה את הפיצוצים בעקבות פגיעת הטילים שנורו לעבר שיירתו ע"י כלי טייס אמריקאים .

 

ארה"ב ובעלי בריתה מעריכים ,על פי חומר מודיעיני מוצק , כי איראן מתכוננת להוציא לפועל נקמה על חיסולו של סולימני כנגד מטרות אמריקאיות ברחבי המזרח התיכון או לחילופין נגד מטרות ישראליות .

הרמטכ"ל הישראלי כבר הזהיר את איראן כי ישראל תגיב בחריפות כנגד כל ניסיון איראני לפגוע בה.

האמריקאים ,מצדם, לא רק מזהירים שכל פגיעה בכוחותיהם במזרח התיכון , אפילו על ידי גורמים עלומים , הם יגיבו בתקיפת מטרות על אדמת איראן , וכדי לתת תוקף לאיומים שלהם ,אנו רואים ,בימים האחרונים , פעילות צבאית אמריקאית אינטנסיבית סביב גבולות איראן, כמו איסוף מודיעין למבצע במקרה ויצטרכו להגיב מיידית לכל פגיעה בהם.

תמונה

אמצעי התקשורת הניזונים גם ממקורות בתוך המימסד הצבאי מנסים לנחש את מתאר הפעולה האיראנית במקרה ויחליטו להוציא לפועל את מזימתם.

העיתון הכוויתי "אל-קבס" דיווח ממקורותיו בתוך איראן כי משמרות המהפכה העבירו לעיראק טילים מדויקים קצרי טווח ומל"טים תוצרת טהראן.

אמצעי הלחימה אוחסנו במקומות שמורים היטב בדרום עיראק תחת פיקוח ישיר של כוח קודס. הם הוכנסו דרך מעבר הגבול שלאמג'ה המחבר בין איראן לעיראק.

המידע הזה ,למעשה, מצביע כי האיראנים בחרו במתווה "מנצח" , שכבר הופעל כדוגמתו בתקיפת מתקני חברת ארמקו על אדמת סעודיה .

לאמור , האיראנים מאמינים כי בידם מערכות נשק "אמינות" מספיק כדי להוציא לפועל, בהצלחה מלאה, פעולת תגמול שתחזיר להם את ההרתעה , אם לא בעיני האמריקאים, אז בעיני כל המדינות במזרח התיכון הרואים בחשש איך איראן הולכת ובונה לעצמה מעמד של מעצמה אזורית  מובילה.

לא ברורה אמינות הידיעה של המקור הכוויתי אך , ללא ספק, נקרא עוד הרבה תסריטים , כאלו ואחרים , על מתווים אפשרים לתגובה איראנית לחיסולו של סולימני.