מבזקי חדשות בנושא הקורונה ליום 22-12-2020. מתעדכן

*- מדענים של צבא ארה"ב בוחנים את המופע החדש של וירוס הקורונה, כדי לראות אם הוא יכול להיות עמיד בפני חיסון

מדענים במכון המחקר הצבאי- וולטר ריד מצפים לדעת בימים הקרובים אם קיים חשש שחיסוני וירוס הקורונה עשויים שלא לפעול כנגד המוטציה של הנגיף שמתפשט במהירות בחלקים של אנגליה, כך אמר חוקר חיסונים מוביל.

"ברור שהמוטציה הזו אינה איום, אבל אתה אף פעם לא יודע. אנחנו עדיין צריכים להיות חרוצים ולהמשיך לבחון אותו", אמר ד"ר נלסון מייקל, מנהל המרכז לחקר מחלות זיהומיות הצבא י – וולטר ריד.

הם מבצעים ניתוח ממוחשב כצעד ראשון.

"ניתוח המחשבים יאפשר לנו לאמוד כמה עלינו להיות מודאגים", אמר מייקל. "גם צוותים אחרים ברחבי העולם מבצעים את הניתוח הזה."

אם ניתוח המחשב יראה שיש חשש, יהיה צורך לבצע מחקרים במעבדה ובבעלי חיים כדי לקבוע באופן סופי יותר אם החיסון יעבוד על גרסה זו של הנגיף המשתנה.

*- סעודיה סוגרת את גבולותיה היבשתיים ומשעה את הטיסות הבינלאומיות למשך שבוע לאחר גילוי זן של נגיף כורונה חדש בבריטניה, כך מדווחת סוכנות העיתונות הסעודית הרשמית (SPA)בהסתמך על מקור ממשלתי פנימי.

המקור אמר כי אפשר והאיסור החדש יוארך בשבוע נוסף.

כל האנשים שהגיעו לסעודיה ממדינות אירופה, כמו גם מדינות אחרות בהן נוצר זן הנגיף החדש, יצטרכו לבודד את עצמם בבית למשך שבועיים.

בינתיים, הרשויות הטורקיות הודיעו כי הטיסות מבריטניה, דנמרק, הולנד ודרום אפריקה מושעות באופן זמני.

*- "לא צריך לפחד מהמוטציה הבריטית של הקורונה" – פרופ' מיכל ליניאל, חוקרת נגיפי קורונה מהמכון למדעי החיים באוניברסיטה העברית.

*- פרופורציות- מאז תחילת השנה מתו 173 איש מתושבי סן פרנסיסקו מהקורונה בעוד ש- 624 איש מתו באותה תקופה ממנת יתר של סמים. תחי אמריקה!!

*- בכירה במערך הבריאות הבריטי- הנגיף המשופר התפשט כבר לכל רחבי האי הבריטי. חוץ מצפון אירלנד.

תמונה