מבזקי חדשות ליום 20-12-2020. מתעדכן

*-פוקס ניוז מדווח: בית חולים בשיקגו עוצר את החיסונים, לאחר ש-4 עובדים מפתחים תגובה חמורה.

*- עיתון בריטי על הזן – מוטאציה החדש של נגיף הקורונה שמתפשט בבריטניה :

— אין שום הוכחה כי החיסון יעיל פחות נגד זן חדש

— שר הבריאות מאט הנקוק אמר כי מאוד לא סביר שהמוטציה לא תצליח להגיב לחיסון. עם זאת, סר פטריק הזהיר כי הגרסה החדשה הופכת לזן הדומיננטי, עם עלייה מהירה במקרים בימים האחרונים.

— ד"ר ג'רמי פארר, מנהל וולקום, הוסיף: "עם זאת, המוטציה היא תזכורת לכוחו של הנגיף להסתגל, ואין אפשרות לשלול אותו בעתיד. יש לפעול בדחיפות להפחתת הההדבקה הוא קריטי". "קשה כמו שהשנה הזו הייתה, עלינו להישאר צנועים. עדיין ישנם דברים לא ידועים רבים בקוביד 19 וזה נותר איום חמור על כולנו. "

*- דיר א-זור 24: משמרות המהפכה האיראנים (IRGC) העבירו גופות לא ידועות לאזור המדברי שליד העיירה אל-סוואיה שבמרחב עיר המחוז אל-בוקמאל, במזרח דיר-אזור. המקורות הוסיפו כי ה- IRGC קבר את הגופות בקברים ללא מצבות או שלטים כדי להבחין בין הקברים. זה כנראה כי ה- IRGC רק רצה להיפטר מהגופות.

המקורות הדגישו כי אין זו הפעם הראשונה שה- IRGC קובר כך גופות. המקורות חושדים כי הגופות שייכות ללוחמים אפגניים או פקיסטנים של ה- IRGC שנהרגו בדיר אזור.
ה- IRGC  שולט שולט כמעט בכל העיר אלבוקמאל ובאזור הכפרי שלה, במזרח דיר א-זור. כיוון שאל-בוקמאל הוא מרכז המבצעים של ה- IRGC במזרח סוריה.

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי ההיסטריה סביב האחריות לכאורה של רוסיה להתקפות סייבר לאחרונה על משאבי הממשלה מנופחת על ידי התקשורת.

טראמפ אישר שהוא תודרך על המצב. וסין עשויה להיות אחד המקורות לתקיפה.

*- חיל האוויר האמריקני הציב מערכת אבטחה אוטומטית ללא טייס (UAV) לבסיס אוויר. ב- 11 בדצמבר פרש בבסיס חיל האויר Travis AFB בקליפורניה מערכת מבוססת Quadcopter שנעשתה על ידי Easy Aerial.

Easy Aerial in a box c USAF

קרדיט לתמונה: חיל האוויר האמריקאי

*- היועצת המיוחדת בממשל הסורי בוטחינא שעבאן בסיום הביקור של המשלחת הרוסית : איש לא יחליט עבור דמשק מה יהיו יחסיה עם איראן, חיזבאללה וההתנגדות הפלסטינית. רוסיה אינה יכולה לבקש מדמשק לסלק את איראן או את חיזבאללה מסוריה , מכיוון שזה לא בא בחשבון. היחסים בין דמשק למוסקבה הם יחסים מכובדים שמבוססים על כבוד. רוסיה וסין מכבדות את בעלות בריתם.

*- פומפאו מאשים באופן גלוי את הרוסים במתקפת הסייבר החמורה אי פעם על שרתים של ארגוני ממשל אמריקאים. הרוסים מכחישים והנשיא טראמפ שותק.

"זהו מאמץ מאוד משמעותי לפגוע בנו. אני יכול לומר בצורה ברורה שהרוסים הם שעסקו בפעילות זאת" אמר פומפאו ביום שישי בראיון רדיו. ביום שבת (היום) הודיע פומפאו על סגירת שתי קונסוליות אמריקאיות ברוסיה בהן כבר צומצמה הפעילות עקב נגיף הקורונה..

*- הסנאטור מרקו רוביו (R-FL) מכהן כיו"ר ועדת המודיעין הנבחרת של הסנאט –

" לאחרונה אנו מזהים שיש לנו עצמים שעפים לנו מעל בסיסי הצבא שלנו והמקומות בהם אנו עורכים תרגילים צבאיים, ואנחנו לא יודעים מה זה אני יכול לומר לכם שזה לא שלנו.

עליי לומר בכנות, אם זה משהו מחוץ לכוכב הלכת הזה, זה יכול להיות באמת טוב יותר מהעובדה שאנו עדים לאיזו קפיצה טכנולוגית של הסינים או הרוסים או יריב אחר שמאפשר להם לבצע פעילות מסוג זה ,אבל בשורה התחתונה היא שאם יש דברים שעפים מעל הצבא בבסיסים שלך זה בעיניי סיכון ביטחוני לאומי, וכדאי לבדוק אותו וזה בדיוק מה שאנחנו עושים."

*- מקורת במזרח סוריה מדווחים על סיורים צבאיים של משמרות המהפכה האיראניים בשכונת אלחמדיה בדיר אזור במטרה לחפש בתים לפתיחת מטה בתוך השכונה.

*- ממלא מקום שר ההגנה כריס מילר הורה באופן מפתיע לפנטגון לבטל את הפגישות המתוכננות עם צוות המעבר של ביידן.

עוזרו של ביידן טוען כי הפנטגון עצר את הפגישות,מכיוון שטראמפ שוקל להכריז על מצב חרום לאומי.

*- עיראק: אמש החלו הכנות במבנה הפרלמנט העיראקי לקראת יום השנה לחיסול קאסם סולימנאי מפקד כוח קודס לשעבר ואבו מהדי אל-מהונדס סגן מפקד חשד א-שעבי לשעבר (ארגון המכיל בתוכו 40 מילציות טרור במימון איראן וממשלת עיראק). בנוסף לפרלמנט העיראקי גם הרשתות החברתיות מלאות בתעמולה ובסרטונים שנחשפים מליל יום החיסול, דקות ספורות לפני חיסולם של השניים ע״י ארה״ב. (קרדיט : 🌍 עולם החדשות בטלגרם)