מבזקי חדשות ליום 19-12-2020. מתעדכן

*- הולך ומתברר כי נגיף הקורונה קטלני פי 3 מנגיף השפעת העונתי.

Is it the flu or COVID-19? How to tell the difference

*- הפדרציה הרוסית נערכת להפעלת נשק גרעיני בשטח חצי האי קרים הכבוש זמנית, כך אמר שר ההגנה של אוקראינה אנדריי טארן.

"ההיערכות של רוסיה להפעלת נשק גרעיני בחצי האי קרים מהווה סכנה חמורה לכל אירופה ולעולם המתורבת. נסיונה של הפדרציה הרוסית לבסס דומיננטיות באגן הים השחור הוא איום גדול על כלכלות אוקראינה, טורקיה. ומדינות אירופאיות אחרות ", אמר שר ההגנה של אוקראינה אנדריי טארן.

*- איראן החלה בבניית אתר גרעיני במתקן התת-קרקעי שלה בפורדו וזאת על רקע המתיחות עם ארה"ב בשל תוכנית האטום. (קרדיט: 301 העולם הערבי)

המומחה הצבאי של האתר נציב נט מעיר כי "איראן בונה מבנה חדש באזור המנהלות של אתר הגרעין התת קרקעי בפורדו. לא משהו מיוחד ומרגש. מדובר במבנה מנהלות/מעבדות ולא משהו תת קרקעי או חריג. האתר מתוכנן להיות קריה גרעינית לצד מתקן ההעשרה שנמצא תוך ההר בדומה למתחם המעבדות והסדנאות שנמצא על הקרקע באתר ההעשרה בנתאנז."

*- הבוקר בתו של ראש הממשלה של פקיסטן לשעבר , נוואז שריף,העלתה הבוקר ציוץ שנמחק מייד לאחר כמה דקות שבו היא מפרסמת כי השיחות נורמליזציה עם ישראל אינם בבחינת " פריצת דרך " היא העלתה סרטון בו השתתפו יועציי אביה (ראש הממשלה) משנת 2017 שהעידו כי הם ביקרו מספר פעמים בתל אביב עוד בתקופת כהונתו של ראש הממשלה הקודם במטרה לקדם את היחסים בין שתיי המדינות.

*- הערה על רקע הכתבה שפורסמה תחת הכותרת :"כך פועלת תעשיית תיירות המין של הישראלים בדובאי".

כמדינה מוסלמית, היצאנות בדובאי ובאמירויות אסורה בהחלט. יצאניות מסתכנות שם בשנים ארוכות של מאסר וקנסות כבדים.
למרות זאת, הרחק מעיני הרשויות באמירויות יש תעשיית יצאניות בדובאי ובאבו דאבי, עם בחורות ובנות שמייבאים אותן ממדינות במזרח אירופה למועדונים מחתרתיים בדובאי.
מועדוני חשפנות לא קיימים באופן רשמי בדובאי ובאמירויות אך ישנן מועדונים אשר בהגדרתם הם מועדוני לילה למבוגרים בלבד ומבקריה נהנים מהופעות וריקודים של בנות יפות על הבמה מכל הסוגים אך לא בעירום.
סקס בדובאי ובאמירויות וכל קיום יחסי מין עם בן/בת זוג שאינם נשואים באופן רשמי מהווה עבירה על חוקי המדינה.

*- נערך גיוס אנשים משירותי הביטחון בלבנון מבלי שדעת הקהל מודעת לאמת.

על פי מקורות ביטחוניים בלבנון נערכים דיונים חשאיים בעקבות המתיחות הביטחונית,זה מחולק לשני חלקים: הראשון והמשמעותי ביותר קשור בישראל, ישות האויב הציוני עלול לנסות להשתמש בשאר תקופת כהונתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לביצוע פעולות בלבנון ,דבר אשר יגרום לחוסר יציבות ביטחונית ולעימותים עדתיים שיתרמו להיסח הדעת ולעיסוקו של "חיזבאללה" בזירה הפנימית. על פי המקורות, ועל פי הניתוחים, פעולות ישראליות אלה עשויות לכלול גם חיסולים והפצצות ממוקדות באזורי לבנון.

*- נמשכת פעילות הסחר והשת"פ בין המצורעות איראן וונצואלה. אספקת דלקים, סיוע בייצוא נפט גולמי, תשלומים בזהב והעברות אמל"ח.

*- שר הביטחון בני גנץ לקהילה היהודית בארגנטינה :

" יהודי אמריקה הלטינית עשויים להיות חשופים לפיגועים על ידי קבוצת הטרור הנתמכת על ידי איראן חיזבאללה כפי שהיו בעבר,
קיימת אפשרות כזו שיכולה להיות מתקפת טרור, כפי שראינו בארגנטינה בראשית שנות התשעים זה דבר שיכול בהחלט לקרות .

אני לא יודע על איום ספציפי שיכול לקרות עכשיו, אבל הסכנה בהחלט קיימת " .

*- יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל (* * * *) מארק א. מילי השתתף אתמול בטקס הדלקת נרות חנוכה בהובלת ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, לציון הנר השמיני והאחרון של חג החנוכה.

*- בימים האחרונים דווח על כמה התקפות סייבר משמעותיות בארה״ב. זוהתה מתקפת סייבר נרחבת על מתקני גרעין אמריקניים בלוס אנג'לס, ניו מקסיקו ו-וושינגטון.

*- אתר החדשות – "פוליטיקו" :  האקרים – שזהותם לא ידועה – הצליחו לחדור למערכות במינהל הלאומי לביטחון גרעיני, שמנהל את מאגר הנשק הגרעיני של ארה"ב.

*- הבית הלבן: הנשיא טראמפ ומלך סעודיה סלמאן שוחחו על סוגיות ביטחוניות במפרץ הפרסי.